Alla dagar

Jag är fortfarande i bubblan, å jag trivs där jag är.. Jag får vara hemma med min största skatt hela dagarna.. Jag har världens finaste sambo som gör allt för sin familj..
Jag åker till stallet och rider min fina häst! Jag har det jag önskar från alla världar!

I natt har Ville sovit lite oroligt, vaknat varannan timme och gnölat och ätit en skvätt. Han sover vanligtvis 4-5h åt gången under natten- så jag ska absolut inte klaga!

Sen har han sovit oroligt under dagen, så fort man lägger ner honom vaknar han igen- vilket han inte brukar göra, men allt med barn är väl "perioder" vad jag förstått!?
Men nu ikväll har han äntligen somnat och har sovt i två timmar- det känns som forever!

Han har börjat dregla så smått.. Sötnöten! Hur nu det kan vara sött! Men allt med honom är sött. Jag är så upp över öronen kär i min lilla, lilla pojke!!

Åke jobbar ju heldagar- två dagar i veckan! Så han är hemma mycket..
Cerio får vila dom dagarna. Jag började tappa hoppet där ett tag.
Han har ju varit igång en liten stund nu och i början vet jag ju naturligtvis att det var för att han var orastad/oriden, då han kunde älga iväg med mig bäst han ville och jag är varken liten eller svag! Men när han är svag så drar han ju nytta av sin storlek.
Vi mätte honom förra veckan, vi hade ingen riktig mätpinne men han ligger nånstans runt 171-172, plus all den där massan han bär på.. Ingen liten herre!

Men han går på diet, han är fin i hullet nu, vill inte ha honom för stor speciellt när han varit skadad..

Det jag ville komma till är att de senaste tre dagarna är han som jag minns honom- jättefin att rida! Fin i munnen, bär sig själv (den stund han orkar) och en riktig arbetsmyra!

Snart är det dags att dra upp honom på malmen och rida lite för Kerstin, det känns bättre att ta ett lättare dressyrpass och få hjälp än sitta och traggla hemma, jag ska ju liks rida! Då kan man ju lika gärna ha någon som står och skriker på mig..
Så jag gör rätt..

All for now!



Kommentarer
Postat av: Zandra

ojojoj, så mycket har nog Linnéa ALDRIG sovit någon gång... kanske i magen.

hon sover högst, ABSOLUT HÖGST, 3 timmar. och det är inte ofta...

2010-10-12 @ 22:49:45
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0