strömavbrott

Men nåt så jävla dum i huvudet man blir när strömmen går!! Vännäs och Vännäby har varit lamslagna på morgonen..


Till frukost konstaterade vi att det skulle minsann inte bli nå te till mackorna. Och så frågar jag Åke om vi ska göra klämmackor?
-Ja visst, det kan vi ju göra.....någon dag... Åsså flinar han brett,och jag inser mitt misstag!
Sen tänker han håna mig lite så han säger:
-Gå och slå på radion och hör vad det kan bero på.. Men jag kontrar att jag vet att det är strömavbrott..

Sen straffar gud somliga direkt!
Den dumme går och ska ladda telefonen i laddaren som i regel behöver ström från eluttaget!! Ha ha ha Jag kunde inte sluta skratta!

Efter frukost ger vi oss av mot stallet men jag måste åka och tanka för bilen går på ångorna! Åka hela vägen till V-by till OKQ8 där jag har kort. Men så går det inte ens att tanka, och en stackars farbror som blivit avstulen en hel 500lapp av automaten! Så vi bad en bön och fortsatte mot stallet..

Det gick himlars bra för honom att rida, dax att lägga ut en film snart.. Uteritt stod på schemat. Fram och tillbaka på en skogsväg. Vi tränade lite ökningar, och avbrott samt glp.fattningar.

Jag fick också rida lite för att visa att man behöver inte kicka hästen i magen eller smacka sig blå i ansiktet bara för att Didi är gammal. Sen gick det bättre..

Nu blir det upp på Malmen snart. Tävlingarna börjar 15.00 och jag sitter i domartornet idag och i morgon! Spännande..
All for now!

Kommentarer
Postat av: keå

Går hästarna på batteri eller?

2010-05-14 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0