Surt

Jag som hade tänkt mig ut och rida idag. Men icket!

Jag kände redan igår att Cerio var lite svullen i ett bakben och lite varmare. Men jag åkte ändå in på Malmen för att lina honom. Om ett annat för att titta om han hade ont- men han var superfin i både trav och galopp. Taktfast, spänstig och visade inga som helst tecken på att ha ont i något ben..

Linade honom bara en kort stund innan jag åkte hem med honom igen.
Roligt å komma iväg och kika på Busterträningen om ett annat. Och bra för pållen att få komma ut och åka lite transport. Trots att han står som en ängel och travar själv in i  transporten.

Men idag var han fortfarande lite svullen och varm. Så det blir några dagars vila för honom så får vi se hur det ser ut sen.
Missar juh Kerstinträningen i morgon vilken känns som den största besvikelsen, då jag längtat som ett tok sen sist!! Hittar inga sår heller, så han har säkert smällt på sig själv när han lekt rövare i hagen- det är straffet man får för att man ger sin häst lite vila när man likväl ska bort några dagar!

Övertid i veckan; 2timmar idag, 2timmar i morgon och 2timmar på onsdag.. Sen på torsdag skulle det visst börja snöa. Känns inte bra att jag ska jobba så mycket när det är så fint väder.. Meen, det blir ju lite extra klirr i kassan.

På Onsdag blir bebis 1 vecka äldre. Då går jag in i vecka 19. Och Ultraljudet ser vi mycket fram emot på onsdagmorgon!
Har börja känna något som rör sig lite, men inte tillräckligt för att jag ska vara säker på om det är magen eller bebis. Konstigt!

Och jag som gnällt på att magen inte växer. Tji fick jag. PÅ en vecka tycker jag att jag blivit dubbel så stor! Men än så länge har jag bara gått upp 1 kg.
Ska bli spännande att se vad matchvikten slutar på!

All for now- Tjing!





Kommentarer
Postat av: Mona Wassermann

Ja är det månne någon matematiskt formel som gör att det ofta är fint väder när man måste jobba och snöstorm när man får vara ledig??

2010-03-23 @ 22:45:31
URL: http://www.strandgarden.dinstudio.se
Postat av: Anonym

kan vi inte få se lite "magbilder" ?? min pålle har oxå varit lite varm i ett framben några dagar.. men hon har ett sår oxå!!! morr.. alltid är det något med de små liven!!

2010-03-24 @ 11:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0