Naaadaa

Har absolut nästan inget intressant att skriva om..

Jobbar på dagarna, ingen ridning för att det är så jäkla sämst underlag när det har tinat och frusit på så marken är så ojämn och hård att tillochmed skritt vore livsfarligt på våra vägar..
Världens finaste häst får vila några dagar tills det tinat ytterligare lite till..

Trött som tusan på eftermiddagen även om blutsaften gör susen! Mkt piggare på morgonen!!
Har äntligen slutat spy på dagarna, mår lite illa "till och från" men jag ser ljuset i tunneln!

I morgon går jag in i v 18. Och ännu tycker jag inte att det syns nåt, jag har gått upp hela 9 hekto!! Och drar jag in magen lite så syns inget- kul.. När jag nu får vara tjock så vill jag ju ha lite mage.. Men icke..

-Vänta du bara.... Är det jag fått höra, så jag får väl göra det då!!

Detta händer i v 18:

Om det är din första graviditet kan det vara bra att veta att det inte är magen som kurrar utan barnet som rör sig. Nu kan du vara riktigt säker på att det finns en baby där inne. Vid det här laget är du förmodligen lika pigg som innan graviditeten. Höga östrogenhalter i din kropp får blodmängden i bäcken- området att öka. 

Barnet är nu 12,5-14cm långt mellan huvud och stjärt och vikten ca 200g. En enormt aktiv period börjar med rejäla träningspass. Han eller hon vrider och vänder på sig, sparkar och slår. Små luftbubblor som kallas alveoler eller lungblåsor bildas nu i lungorna. Fingrar och tår ser alltmer färdiga ut, och de virvlar och ränder som utgör barnets unika fingeravtryck börjar framträda. Nu ligger ögonen i rätt läge och i tarmen har barnets första avföring samlats - barnbeck. Om det skall bli en pojke så bildas prostatan nu. 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad kul att läsa vad som händer med den lilla just nu! :D

2010-03-16 @ 18:42:29
URL: http://li5a.blogg.se/
Postat av: Fia

såklart man vill att det ska synas att det är en bebis där, men se det från den ljusa sidan! Du slipper sladderhuden på magen sen och blir ditt gamla vanliga jag snabbare!

2010-03-17 @ 23:04:13
URL: http://fiamittilivet.bloggplatsen.se
Postat av: Lamia

Haha blää, bäbisbajs!

2010-03-30 @ 19:04:44
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0