söndagen..

Vaknade av mig själv i morse strax före tio, så jag kallar det sovmorgon.. Efter frukosten cyklade jag och Åke till var sitt stall för att rida en sväng. Åke skulle ut på egen hand med Didi, och jag skulle ut med Cerio.

Cerio måste vara den roligaste hästen att rida, han känns stark i kroppen och det är lätt att komma till ridning då han spänner av väldigt fort!
Idag hade även jag en bra dag vilket resulterar i att jag pallar med, att rida ihop honom i galoppen som jag önskar.
Annars blir det ofta att jag måste stå och långgaloppera. Vilket hästar absolut kan behöva emellan åt men inte VARJE dag kanske..

Sen i regnet cyklade jag och åke hem igen, svidade om till badkläder och åkte och simmande på vännäsbadet.. Nog tycker jag de hade eldat lite väl lite- vattnet var ganska kallt..

Väl hemma igen åkte Åke till Micke för att spika lite på ridhuset, jag åkte och handlade.
Åke beställde pasta och skinksallad till veckas matlådor, och jag gjorde lax och potatis till mig! GOTT!! Tur att Åke inte gillar fisk, desto mer till mig=)

Nu är den sista maskinen med tvätten hängd.. Och troligtvis blir det att hyra film i kväll då det bara är skit på tv!

all for now!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0