Brånsmästerskapen 2010

Så var den roligaste kvällen på länge över..

Så duktiga de var alla som red!! Saknar ord för hur mycket jag ha skrattat. Inte minst under grillfesten senare på kvällen..
Nu var det ju bara två riktigt inbitna hoppryttare där- förutom alla blivande stjärnor vi fick se i deltagarna förstås! Men jag måste då tillägga att dressyrfolk är mer eller mindre tokiga, säga vad man vill om att titta på dressyr- men prova umgås med dem en kväll, och man kommer aldrig mer bli sig lik.. Jag har fortfarande kramp i ansiktet av alla gapskratt..

En mycket mycket trevlig kväll, och all cred till värdparet som styrt upp allt detta!!

För Åkes del blev det inget segertäcke att hänga upp på väggen- men får jag säga mitt så fick han det finaste priset av alla, ett hederspris som inte kunde delats ut till någon mer lämpad, än Åke!

Här har ni lite bilder från gårdagen




Hästskötaren dvs jag.. försöker göra sitt jobb!



Här mutas hon med morötter av tävlingsryttaren själv..



Didi är klar för tävling.. Fina fina lilla häst!



Innan defileringen.. Här taggas det för fullt i stallet!



Jag tycker helt klart att detta var dagens stiligaste ekipage!!


Hejjarklacken!!



Pappa Håkan pratar taktik med Åke!


Åke värmer upp lite självständigt. Det är min Åke det!!



Team ljusåker vann denna omgång genom Anton Folkesson på hästen Astronaut! Team Västerås hamnade på en 2a plas genom Håkan Andersson på Mansell. Jättegrattis till er!

Dagens bästa utmaning kom från han som aldrig mer skulle grensla en häst; Håkan Andersson utmanade Stall ljusåkers egen Henrik Bolin och sin egen teamkamrat Åke Andersson att än en gång försöka göra upp i en fight!

Den 14e Juli ska dessa tre mötas i en blåbärshoppning på Norrmalm.. Ett nytt datum att se fram emot.. Yey!


Kommentarer
Postat av: Fia

underbart!!!! Mycket vill ha mer :-)

2010-06-06 @ 20:00:30
URL: http://fiamittilivet.bloggplatsen.se
Postat av: Ylva

Fan de syns ju :P

2010-07-19 @ 11:38:26
URL: http://ylvawennberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0