SEMESTER

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade, med den enkla anledningen av att det har inte hänt så mycket..
2 Juli gick jag på havandeskap. Inge mer arbete för mig på en stund..
Trist på ett sätt, trivs ju bättre än bra på jobbet.. Men skönt för att jag gillar anledningen att vara hemma.
Det känns konstigt och helt galet att gå och längta till hösten, när sommaren står i full blom! Vi måste tagga ner lite och njuta lite av den först, för Åke känner likadant..

Cerio får sin sommarvila på ett gäng veckor nu då han inte var riktigt fräsch i onsdags.. Men när jag tittade på honom igen på fredagen så såg han fin ut igen.
Men troligen så har de blivit skrämda av något under helgen. För på lördagmorgon var hagen rejält demolerad på flera håll! Och hästarna på vift. En stod på ryttarföreningen och den andra i grannstallet (tack för hjälpen!)

På söndagen hade Cerio upptäckt att det inte var ström på tråden (upptäckte vi sen) Så han stod utanför och åt- medans kompisen snällt stod kvar i hagen.

Inga synliga skador men när jag linade honom igår kväll (söndag)¨så var han oren igen. Halt skulle jag inte säga- men inte sig själv..
Så det är lika bra han får ett tag på sig att ladda batterierna i värmeböljan så kollar jag upp honom hos vet innan vi sätter igång honom igen ifall han skulle visa något då..

Så med honom på bete; slappar vi i stugan i ultervattnet. Åke har under dagen försökt sig på att vindsurfa= Svårt!

Vi har nog inte riktigt kommit in i semesterkänslan än- fortfarande så blir jag stressad av att bara sätta mig med en bok i solen (det känns som: "vi måste det här... och vi får inte glömma det där"...)

Men det kommer nog!

Nu åker vi till havet, till Fam Ahlberg på lite middag! Underbart.. See Ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0