Tisdag

Hemma från jobbet igår.. Migrän på morgonen. Någon jag haft en gång tidigare, men oj oj oj, jag kände igen det när det väl kom..
Ville typ krypa under korkmattan i rummet för att komma ifrån mig själv.. Gick och la mig igen. Och vaknade 4 timmar senare och hade tack och log ingen huvudvärk men mörbultad i hela kroppen. 

Idag var en betydligt bättre dag.. Eller nja. Har känt mig på dåligt humör och ville egentligen leka livspessimist och gnälla hela tiden. Tur så kunde jag lägga band på mig själv.

När jag kom hem hade världens bästa Åke gjort maten färdig eftersom han varit ledig idag. Spagetti och Köttfärssås! Underbart!

Sedan åkte jag och skulle träna lite dressyr för Kerstin Tell.. Eller på Cerio är det väl egentligen basicgrejer som vi tränar på. Red på volt, flyttade lite undan skänkel, började lite med ställning på volt. osv. Mycket mycket nöjd över honom... Han är en riktig arbetsmyra! Underbart rolig att rida..

Det som slog mig var att där jag slutade med grynet tog jag och Cerio vid!

Det var så viktig för henne att spänna av i sin överlinje, komma upp med ryggen. Men sådant har han så lätt för! Det är såå kul! Så på ett sätt känns det som att jag är back on track!

Efter min träning med Cerio var det ridskoledags för Åke och Håkan! Här kommer bilder:


Denna gång fick Åke avnjuta Heros, stallets största häst.


Håkan längtar tills han får bestiga Leila! Hästen alltså..

 
Såhär grenslar man kusen!


Taggar inför lektionen!


Hejja hejja!

Tackar för mig för ikväll. Ska kika färdigt på vinterspelen som by the way är hysteriskt roligt!! Sen sängen.. Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0