dag efter dag

Jag försöker hålla mig sysselsatt på dagarna, men inte går det fort inte... Hade hästen varit igång hade jag åtminstone kunna aktivera honom på ett eller annat sätt.. Han tycker som jag..Dötrist å vila! Han har ju fått smak på ridhästlivet och har på tok för mycket energi för sitt eget bästa! Ränner som en galning medans matte står och "proar" utanför hagen..

Hoppas han blir friskförklarad på återbesöket, men veterinären sa att oftast får dom en kur till.. Och ÄNNU mer vila!
Om han åker på en till behandling och vila så bör han vara igång till dess att jag är det! Det var ju den bästa valda tiden att bli halt om man får välja!

För övrigt så är jag i bilköpartagen.. Först var tanken en Honda Cr-V, har bara hört bra om dem. Men det blir för mycket pengar in på föräldraledigheten. Vi får ta det i framtiden när vi är tillbaka på jobbet igen. Istället åker vi och tittar på en Saab 9-5 i morgon.
Det tror jag blir toppen. Vi får se om vi fastnar för den.

Jag skulle vilja ta min bok och bara lägga mig i soffan och läsa, läsa, läsa, nu när det är så trist väder! Men det är så vansinnigt obekvämt att ligga, jag börjar bara må illa på en gång och får ont i kroppen! Samma på natten- sover illa som aldrig förr! Nästan så jag gruvar varje kväll för jag måste gå och läga mig! Men det går väl över efteråt!

Därför ser jag till att hålla mig i upprätt ställning och i rörelse hela tiden.

I helgen åker vi till Granån, Emma ska tävla i Sikeå och passar på att hälsa på oss där, så får hon någonstans att sova också.. Det blir kul!

All for now..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0