Soliga måndag.

Bra dag idag på jobbet. Jag är en riktig vädertjej, påverkas ganska lätt av väder och vind. Och av sol blir allt så enkelt! Jag blir glad, och det går så mycket lättare att jobba.

Efter jobbet hade Åke middagen färdig i huset på nybyvägen där vi nu uppehåller oss eftersom vi är husvakt till några thailandsturister.

Sen åkte vi till stallet. Åke skulle få rida lite på Didi. Så vi tog en sväng tillsammans med hästarna. Cerio kändes superfin i munnen, och stark i kroppen! Så vill jag att han ska kännas varje dag!

Efter den vilda ridturen satt grovgörat igång! Bära alla 8 sommardäck till hästtransport och bil från Saras ladugårdsvind till storvägen genom lera och djupsnö! När jag hade hållit på och kånkat i 30 min kom Åke från det andra stallet till undsättning och hjälpte mig med det sista! Jag var heeelt utpumpad i kroppen!

Nu har vi samma uppgörelse som tidigare år! Han byter däck på mina fordon och jag  bjuder på middag på valfri resturang!

Barnmorskan i morgon- fy tusan vad jag käkat järnberikad kost och tabletter nu! Hoppas hon inte grälar nåt mer på mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0