solig kväll med fis i mun!

Japp, han fes mig i munnen. Min häst- han är då för härlig, ibland.. Där står jag och pratar så hjärtligt medans jag flätar svansen och så fiser han mig i munnen- TACK! Kunde inte låta bli att fnissa på vägen hem..

JObbade bara 1,5 timmas övertid idag. Det får bli mer i morgon.
Fixade lite middag- tortellini och broccoli. Sen cyklade jag iväg till stallet. Där hade Gabban varit snäll och mockat min box efter ett litet missförstånd per sms. Tack för det!

När jag suttit upp inför ridturen blev Cerio jättespänd och sköt rygg, sen gjorde han något krumsprång.. Så jag hoppade av och linade honom lite först. (kanske var det blåsten-han var som stimmig hela tiden??)

Upp igen och då slappnade han av lite.. 
Blev mycket tempoväxl idag. Först i galopp så han skulle få ur sig värsta energin sen jobbade han på bra i traven. Det är traven han har jobbigast med. Lite ojämn i bjudning och stöd på bettet i tempoväxl men bli bättre när man galopperat honom rätt rejält först!

Han kändes fin på slutet.

Efter det red vi tillbaka till stallet där den lilla incidenten inträffade.. (stinkbomben alltså)

Hade tänkt åka och kika på löshoppningen men jag orkar inte. Vi ska slå på en film istället och frossar i vindruvor..

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0