ditt och datt

Har boxningsmatch mot mina hormoner just nu! Hur fånigt som helst kan jag tycka när jag är på bra humör..
Men igår hade jag värre separationsångest än en tvååring som lämnas på dagis! Jag grät som ett barn när Åke skulle åka iväg och jobba.
Han skulle lämna mig ensam. Fy tusan!
Idag är en liite bättre dag. Fortfarande på oförklarligt dåligt humör! Trots det fina vädret.

Vi är ju för den som kanske missat det-husvakt. Husägarna är i thailand i två veckor och vi ser efter katterna och håller värmen i huset vid liv.
Så idag blev det lite bökigt då vi har tvättid i lägenheten. Så det är ett jäkla rejjande fram och åter. För att vänta ut kläderna så damsög jag hela lägenheten och har torkat alla golv!

Nu är jag åter i huset för en stund och har damsugit här också..
Bye the way: Var in på blocket för någon dag sen.....

....Minns ni annonsen jag sågade när det kommer till hur man marknadsför sina hästar vid försäljning??
Att lägga ut en schabbig, gammal lurvig, skitig häst på en lerig ridbana får man inga 145 000 för!!

Nu.. Mina vänner; är den ute igen!!

http://www.blocket.se/helsingborg/Valack__placerad_1_30_vinter_var_2010_26813058.htm?ca=2
&w=3


Hästjäkeln har för tusan gått SM!! Längre ner i annonsen kan se att de länkat till bilder från Sm:et. Men varför i hela friden lägger man då ut ridskolehästbilden, ?! Är det bara jag som är så löjlig?? Men om jag tittar på häst, och inte vet ett skvatt om den- så är ju faktiskt det första intrycket av hästen väldigt viktigt!

Men efter att ha sett Sm-bilderna på hästen så vet jag ändå inte om jag gillar den, då jag har den första fruktansvärda bilden kvar i huvudet!

Har bara ett ord: ÄRTHJÄRNOR!!


Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Karin

Håller med om annonsen. Verkar ju helknäppt. Hur tänker människan? Däremot tycker jag den ser jättefin ut på SM-bilderna. Varför tar hon inte och köper en av de bilderna och har i annonsen eller helt enkelt tar en ny bild på den typ från sidan?

2010-04-14 @ 19:30:45
URL: http://ohlundskan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha vissa saker i livet är ett mysterium ;)

Men den såg ju fin ut på tävlingsbilderna. Även om den såg lika "grov" ut där. Men det är väl en grov häst, man behöver ju ändå inte visa upp det värsta :P

2010-04-14 @ 21:16:10
URL: http://li5a.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0