Cerios första "hoppträning"

Nu är det så att jag har totalt tappat blogglusten, men detta blir för långt att dela med mig av på statusraden på facebook!

Då skriver jag här..

Jag tänkte åka i ikväll och rida i ridhuset efter Busterträningen, men då skulle klockan blivit mitt i natten, hade tänkte trava bommar och ta några småskutt. Men så fick jag en plats i träningsgruppen, då Emma inte kunde- så:

Cero fick delta i sin första hoppträning idag. Det låter större än vad det var..

Vi var med på travövningen. Trava över två bommar på lite böjt spår- gick super!! Vi strävade efter att lägga vikten lite mer på rumpan, då han annars blir lång och tung som en måndag efter semestern!
Jättenöjd!
Sen blev det låååååång skrittpaus då de andra hoppade resterande övningar och tills sist hoppade vi tre hinder i följd.
Lite vingligt här och var men hoppade gjorde han! En pytteoxer, och ett räcke med en liten grind och sen ett litet räcke med en vattenmatta.
Tittobjekten tycker jag var lite överkurs, då vi bara skuttat över bommar hemma,
men som sagt- hoppade gjorde han.

Matte är jättenöjd. Det var en "stor" uppgift att klara av men vi var där för miljöträningen.. Jag är glad att han är så lugn och samlad/avslappnad, fast det springer fem andra hästar och frustar bakom och framför och bredvid honom.

I morgon blir det superlugnt för lillgubben, Hade tänk att han skulle få ta några skutt på löshoppningen, men han var så slut i huvudet efter träningen, så vi får vara med nästa gång istället!

BTW Längtar som en galning till vårt 2a Ultraljud på onsdag! Då får vi ett nytt datum för beräknad nedkomst, och se ännu mer av vår lilla bebis!
Nu känns det mer och mer hur det rör på sig där inne- mycket skumt!

Kommentarer
Postat av: Fia

vad roligt!! Ja visst är det en underlig känsla när det rumsterar om inne i magen?!?! :-)

2010-04-05 @ 12:05:43
URL: http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0