Recept

Kör 3 kexchoklad o 6 msk smält smör i mixern, bred ut i pajform och grädda i 175C ca 6 min.
Smält 150g blockchoklad o rör ihop med 3 äggulor, 6 msk grädde o 1 tsk vaniljsocker.
Låt svalna ...o häll över. Låt stå kallt i ca 4 timmar... hoppas det smakar =)


Ett recept jag fick av Maria på facebook, var tvungen att lägga in det någonstans så jag inte glömmer det eller tappar bort det, blir ni sugna så ta och gör pajen själva.. Tror den kan smaka!

Ledig från jobbet i dag och i morgon eftersom jag skulle ha tävlat.. Kändes inte så kul att jobba istället, då känns det bättre med en stoor godispåse och sitta och titta på tävlingarna.
Jag har nog fortfarande inte fattat att hon inte kommer tillbaka.. Det känns hela tiden som att jag rider Loppan bara en stund, för hon ÄR ju inte min, men att Grynet snart kommer tillbaka. Och det funkar liksom inte att säga till mig själv att hon är borta nu, jag tror ändå inte på det..
Man har alltför många gånger önskat att man kan spola tillbaka tiden, vilket ännu inte fungerat för mig iaf. Så nu önskar jag att jag kan spola fram tiden så de jobbiga stunderna inte är lika jobbiga.

Evaträning igår gick bra, hon blir lätt spänd, då blir hon lite blockerad och inte riktigt så lyhörd som jag önskar, men jag har ridit hästen 5 gånger, och vi känner knappt varandra, så vad kan jag begära. Annars är hon snäll att ha med sig, väluppfostrad dam!

Storstädat hela lägenheten, damtorkat, plockat undan, nu ska katterna badas och topsas öron, klippa klor, och handla katt och hundmat..
Har såå mycket annat att göra också. MÅSTE ta mig i kragen och plantera om blommorna inte gjort på 5 (!) år!! Alla rötter är i en enda stor cementklump av jord. Fattar inte att jag skriver det här: PINSAMT!

Måste rappa på lite, vi åker snart in till HIppo..

Kommentarer
Postat av: MallanBallan

Låter som dina krukväxter har de ungefär som hos mig :D Men herre guud - jag har flitiga fingrar men fan i mig inte gröna - nån måtta får de vara :D



Kexchokladpajen har jag provat - übergod :P



Ses på Hippo idag å ikväll äre fest!



Puss lillstrumpa!

2009-09-25 @ 07:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0