...och sen fortsätter tåget.

Redan i tisdags åkte jag och hämtade Loppan, ett 11 årigt sto från tyskland som ska ha tävlat i södra sverige. Men nu på sistone inte så mycket vad jag förstod.
En vänlig dam med nerv. Fin att rida, väldigt svag men det är såå skönt att ha något i stallet igen.
Hon är som alla andra hästar jag kommer rida så olik Grynet. Men det antar jag att jag kommer få leva med, ingen idé att fortsätta älta det, det känns bara jobbigt!

Annars händer det inte så mycket. Varit i Granån i helgen hos svärföräldrarna. Åke har jagat och fick skjuta en ko. Då har vi mat på bordet i år igen!

Idag har jag tametusan varit hurtig, åkte till stallet efter jobbet, red, smörjde alla saker, plockade undan lite sommartäcken, tog hem lite schabrak för att tvätta, cyklade hem, började städa i lilla förrådet vi har i lägenheten, ut med alla sommarkläder och in med vinterns pälsar, lite dyster sysselsättning men känns skönt nu att det är gjort, behöver min mössa i morgon till jobbet! Kallt så in i vassen!
Åkte iväg och pantade burkar och lämnade tillbaka lite böcker till bibblan, - Guuud vilket svensson-liv jag levt idag!?

Nu degar jag i soffan framför tv:n.. Tycker faktiskt att jag är värd det..
I morgon blir jag nog i stallet hela dagen, Åke har ändå rymt till Granån, så jag har ändå ingen som saknar mig hemma.

Ja det blir inte roligare än såhär. idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0