TÄVLING!"

Det är så roligt att tävla!=)

Blev lite stressigt först. HUUR hade jag klarat mig utan Emma, Miggo och världens bästa Åke?
Efteranmälde Cicero i första klassen, han var tittig och spänd och stod emot mycket. Hoppade första hindret i fas två och fick avbryta då jag hade 1 tidsfel. Annars kändes han fin!

Loppan, var lite spänd- kändes redan på framhoppningen. Gjorde dock en fin runda enligt mig! Ett pet på tvåan bara. Hoppade fint resten!

Diza var helcool, trots hon aldrig lämnat VRF. Det var ett hejdundrande liv på framhopp. Härstar for och flög som galningar. Det tyckte hon var lite otäckt. Men på banan gick det super! Petade Samma hinder som loppan! Något jag måste ha gjort? Fast jag tyckte inte att det var några konstigheter!?

Loppan i andra klassen kändes kanon!! Super i grunden, tog det lugnt i omhopp. Försökte vända snävare istället, ville inte lägga upp tempot för mycket då hon har så lätt att bli spänd. Men det resulterade i en 11plac!

Diza gjorde en superrunda i 1m- Felfritt.. Roliga häst!

Överlag tyckte jag att jag red bra!! Hästarna är så väldans olika alla tre och jag hade bra flyt, bra språng, bra tempo, fick en bra känsla på alla rundor! Känns skönt när man får den känslan också, inte bara att man hamnar på prispallen för att hästen är outstanding! Jag vill någon gång känna att "tusan vad jag red bra idag" och det gjorde jag! Mycket nöjd med våra insatser idag.

Hoppar bara Cicero och Diza i morgon.
Saknar dock höjderna på hinderna. Saknar världens roligaste tävlingshäst. Lilla Grynet.
 130 Umeå


Vila i frid lilla hjärtat!


Kommentarer
Postat av: gabban m

kände på mig att det skulle gå bra, grattis! håller tummarna för att det ska gå minst lika bra imorgon. =)

2009-10-17 @ 22:26:54
Postat av: Fia

roligt! Men låter helt klart lite jäktigt med 3 hästar! Synd jag inte hade tid att kolla det är alltid kul, lycka till imorgon!!!

2009-10-17 @ 22:32:20
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/
Postat av: maddan

Du är snart på de där höjderna igen ska du se. Kram på dig!!

2009-10-18 @ 10:03:35
Postat av: KEO

2009-10-18 @ 20:56:11
Postat av: Hanna!

haha du är galen :) 130.. de är fan högt

2009-11-04 @ 19:00:49
URL: http://wegerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0