Måndag

Hade världens sämsta dag på jobbet! Fanns inget att göra! Jag har suttit och gjort ströjobb hela dagen bl a skruvat ner 600 (!) skruvar i en planka. Eftersom skruvhuvudena skulle målas! Terapijobb. Fyy fasen!

Tog en promenad med Nenji till stallet och red Loppan. Stenhårt i backen! Går ju knappt å göra något alls! Red över en åker för å kika på underlaget på en skogsbilväg längre bort. Träffade fyra älgar mitt på åkern. Loppans hjärta höll på att bulta ut ur kroppen stackarn! Nenji satte fart mot älgarna och skrämde iväg dem. med ett bra försvann de i skogen. Tur man har henne med sig!


Men det kan jag säga om mig själv att jag har ju ett jäkla pokerface på hästryggen! För mig "regnade" det bara så vi red lugnt förbi och Loppan kändes lugn som en filbunke. Hade det varit Grynet hade jag hängt i en stigbygel bakom henne på väg hem till stallet, eller smakat jord.

Promenerade hem igen. Och huslig som jag kände mig tog jag på mig förklädet och började med mina dumlemuffins! Riktigt fina!
Dessutom är det min tur att baka till jobbet. Så jag passade på att göra en kladdkaka också. Jag som skulle vara nyttig i veckan. Jo- Tjena!

Muffinsarna blev krämiga, chokladiga, och mumsiga! Kladdkakan återstår att se!


Här har Åke försökt tjuvsmaka, då bryter man bara ner honom lätt som en plätt!

och bestraffar honom med armhävningar!!

Nu blir det muffins sen sängen!


Kommentarer
Postat av: Fia

huuu jag hatar Älgar. Sist jag stötte p ånågra var jag glad att jag satt på sputte, då vet man att man snabbt kan komma därifrån!

2009-10-12 @ 22:19:05
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/
Postat av: Therese

Ha ha så ska dom tas, bryt ned dom bara, tji fick du för att du försökte stjäla..

Ska definitivt anamma detta..

Ha det gott

2009-10-14 @ 20:11:45
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0