snart helg

Nu börjar jag tillfriskna, skönt.
Körde hem min bil igår från Braxsele där Åke och Peter hade skruvat i den. Hade inga bromsar på vägen hem och bilen var lagad mycket provisoriskt så jag tog mig till verkstan iaf.
Men nu är den fit for fight, efter en dag på verkstaden.. Dyyyrt värre, men jag klarar mig heller inte utan bil. Nu förstår jag också varför den dragit 5 liter/mil. Inte konstigt när bromsarna legat på sen jag köpte den!

I morse åkte jag och Emma till vet stationen med Amigo som skulle besiktas och röntgas..
Hästen var i princip felfri. Skönt på ett sätt. TRåkigt på ett annat. Nu är det bara en tidsfråga innan han åker.

I helgen är det älgfest i Granån, jag och Åke är diskansvariga och har även bakat äppelpaj för ca 30 personer. Underbart god kan vi meddela då vi passade på att göra en till oss själva också.

Hängde på Cerio i eftermiddag. Gick ba fint..
Löshoppning på söndag!

Återstår bara å se när hovis har tid att komma och verka honom efter två misslyckade försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0