Kung Bamse

Nu står Kung Bamse i hagen i stallet. Lillprinsen var kanske fel namnval! En riktigt stor häst är det!
Nu har man gått och varit spänd en hel dag och förväntansfull och nervös.. Jobbigt. Men åå så skönt när han klev ur transporten..
En nyfiken, glad kille.
Jättetörstig var han! Drack av betforvattnet innan han klev in i min transport.

När vi kom hem borstade vi av honom. Stog så stilla när vi tittade igenom honom. DET är jag INTE van! Brukar alltid råka ut för hästar som inte kan stå inne på stallgången själva, man blir tokig!
Ut i hagen och lekte som en galning med småhingstarna!

ÅÅ Nu är jag så glad!! Så himla fin han är. Eller ja. Han har stått på lösdrift, långhårig, omusklad. Men så fin han KOMMER att bli! Ser ut att ha en väldigt trevlig trav. Ska bli kul att lära känna honom.

Min fina lilla häst!

Kommer bli smockat med hästar ett tag framöver. En till unghäst som ska rastas är eventuellt aktuellt. Kul! Får se vart det slutar..

Nu ska jag hänga upp mina nya gardiner!

Kommentarer
Postat av: Hanna!

Fasen va kul :) Du får höra av dig någon dag så jag får hänga med dig till stallet juu!

2009-11-05 @ 21:54:27
URL: http://wegerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0