jag

Har varit på så dåligt humör idag, vet inte om det är vädret eller. Fick mig iaf en tur på Lillan.
Pigg och galen efter lite växvila och min förkylning. Men kändes fin nu när den värsta energin hade runnit av henne. Stadig och Uppmärksam.

Nu har jag bestämt att komma ut ur garderoben. Berätta lite om mitt sanna jag! Ifall någon därute vill stifta bekantskap med mig någon gång så köper ni inte grisen i säcken. Jag är på ett konstigt humör att jag måste älta lite nu..

Jag är en egoistisk person. Och snål är jag också! Jag brukar föredra att kalla det ekonmisk, men vi kan kalla det snål. Helt okej för mig.

Till mitt försvar så är jag inte egoistisk att jag skiter i andra, utan jag bara ser till mina behov mer! Eftersom jag står mig själv närmast, jag tycker det blir mest rättvist så.

Och sen gillar jag inte att kasta pengar omkring mig hur som helst.
De på jobbet kallar mig snål för att jag väljer att ta cykeln eller gå till jobbet istället för att ta bilen när det är snöstorm eller spöregn. DET kallar jag ekonomiskt! Eller när jag handlar på ica så är euroshopper inte ett helt ovanligt märke i min kundvagn. Eftersom jag är väldigt okräsen så spelar det faktiskt ingen roll för mig. Huvudsaken att det inte smakar bajs..
Jag köper bara kläder när jag behöver istället för att det är fint. (skulle egentligen behöva shoppa mer, men det är mycket i livet som man borde) men jag är 8,5 timmar på jobbet varje dag och 2-3 timmar i stallet och resten hemma så behöver man inte så mycket ombyte.


Därför ser jag ut som en lodis också, men DET kan jag leva med. alltid retar det någon.. Simon t ex. Han brukar ogilla mina vardagskläder!=)

Jag ligger väldigt gärna och ruvar på mina slantar tills den dag kommer då jag verkligen vill köpa något. Eftersom de inte kommer in varje månad i överflöd!

Sånt är livet. Där jag trivs.






Kommentarer
Postat av: Susanne

Hahaha.. Hela den där penga-delen kunde lika gärna ha varit skriven av mig känns det som :P Pengar är gott att ha helt enkelt! Rätt vad det är så behövs det en ny bil eller så dyker det upp en bra hoppsadel eller ngt annat man vill ha :)

2009-11-16 @ 19:56:29
Postat av: Anna

Hmm, hade faktist önskat att jag vore lite mer som du när det gäller den ekonomiska biten...inte helt fel att kunna spara :)

2009-11-16 @ 20:35:01
URL: http://www.nogg.se/stallsjobranet
Postat av: Päran

Tack hörni för att ni gör som jag. ser det possitiva i eländet=)

2009-11-16 @ 21:10:07
Postat av: MallanBallan

Men lillstrumpa...De e suuuper att du börjar se mer till dig själv, å gör saker som du själv, å har lite egen vinning utav de. Men du kan iaf konsten att bränna pengar då de kommer till hästeriet å där tänker du alltid, - jamen de här täcket är juh sååå fint å hyffsat billigt - de mååååste ja ha. Spela roll om du redan har 100 st hemma :D

MEN de är juh ngt du har valt. Leva lite snålt eller ekonomiskt :D för att kunna frossa i häst grejer - å de är heeeeeeeelt okej!



Men du tagga torsdag då blire bio hela natta låååång!



Ses - kram!

2009-11-16 @ 21:58:36
Postat av: MallanBallan

Men lillstrumpa...De e suuuper att du börjar se mer till dig själv, å gör saker som du själv, å har lite egen vinning utav de. Men du kan iaf konsten att bränna pengar då de kommer till hästeriet å där tänker du alltid, - jamen de här täcket är juh sååå fint å hyffsat billigt - de mååååste ja ha. Spela roll om du redan har 100 st hemma :D

MEN de är juh ngt du har valt. Leva lite snålt eller ekonomiskt :D för att kunna frossa i häst grejer - å de är heeeeeeeelt okej!



Men du tagga torsdag då blire bio hela natta låååång!



Ses - kram!

2009-11-16 @ 21:59:36
Postat av: Anna Astergren

Fy FAAN vilket skönt inlägg!!! Du är ju bara för underbar:) Jag fick mig ett riktigt gott skratt o gudarna ska veta att det inte var i går som jag skrattade hjärtligt...

2009-11-16 @ 22:00:26
Postat av: Fia

givetvis måste man ju sätta sig själv först, och givetvis inte vara elak mot andra.

Och snål förra helgen var du allt annat än snål! :-) mycket generös och tänkte på den du älskar! Det kan jag ju säga att det gjorde INTE jag.

men så kan jag inte spara heller är så kass på det så det finns inte. Och jag gillar INTE euroshopper, eller jo en del saker kan duga men oftast inte. Och att cykla till jobbet är väl bara bra! Sulle jag också göra om jag hade ett och det var möjligt, lite svårt att skjutsa barn till dagis på cykel längs E12an i 1 dryg mil men ja. Jag säger Fortsätt!



KRAM!



förresten igen, jag köper fina dyra kläder till mina barn men kostar nåt över 100 spänn till mig börjar det kännas jobbigt och så ser jag ut som en slashas särskilt brevid barnen som får kvalitet!

2009-11-16 @ 22:16:45
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Anna- ha ha härligt att du kunde garva, det gjorde JAG också när jag skrev det=)=) ´Vem fan skriver så på sin blogg. jo jag=)

2009-11-17 @ 09:01:21
URL: http://primadonnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0