hästannonser

Det är inte helt lätt att lägga ut en hästannons på nätet, men är inte bara å kasta in en text och en halvtaskig bild då man ska locka till sig intressenter.

Jag tycker att man ska lägga ner lite arbete på texten, kort och informationsrik, nödvändigt vetande och rättstavat är A och O!! Annars börjar jag ju undra om personen är slarvig på fler sätt än att göra reklam för sin häst!

Bilden och/ eller filmen är också viktig, hästen ska vara ren och välborstad, en hel och ren utrustning- ge ett bra intryck med andra ord! Gärna en bild på extriör, en bild på nör den hoppar kanske? (om man nu säljer en hopphäst)

Jag har sett så mycket hästannonser- eftersom jag är ute nästan varje dag, trots att jag har häst! Det är nog många som är.
Vem i hela världen vill köpa ett dressyrhäst t ex, med 30cm lång man och ett skitigt regntäcke på sniskan i en lerig hage! Detta är INTE ovanligt! Man köper ju trots allt med ögat, det första intrycket är väl ändå ganska viktigt eftersom man inte vet något om hästen?!

Här är ett exempel.

Detta är en annons som ligger ute på hastnet.se

I denna skulle man kunna tänka sig att det står:

Snäll och trevlig ridskolehäst. 17 år. Pris 30 000 eller högstbjudande

Men neej då!

Det står

Valack född-99, mankhöjd 167 cm. Häst med stort hjärta och kapacitet för alla dicipliner. Utbildad i hoppning 1.35 och Lätt B i dressyr. Fantastisk hopphäst som aldrig har vägrat ett hinder, varken på tävling eller träning. Positiv till arbete och ”gillar att umgås”. Otroligt lätt att hantera, sko, lasta, duscha osv. Regelbundet skodd,maskad, vacc inkl botulism m.m. Skadefri sedan födsel. Säljes pga kommande studier utomlands till någon som vill vidareutveckla och tävla honom utifrån hans stora potential.

Visst det står bra info om honom. Men gissa priset!

Inte fasen skulle jag köpa denna tuffsiga, ruffsiga, gamla ridtravare för 160 000!!! (HUNDRASEXTIO TUSEN KRONOR)

Jag blir upprörd över hur folk slarvar med att lägga ut annonser för att marknadsföra sina hästar!
Detta hästen har ju nästan gått  140 hopping, någon liten bild "in action" kanske de har någonstans i något arkiv??


Detta är ändå inte det värsta jag sett..

Nåja ville bara uttrycka min åsikt.. Vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: MallanBallan

I agree till punkt å pricka!

2009-11-09 @ 23:37:07
Postat av: Fia

hihihi så sant så sant!

2009-11-10 @ 00:04:21
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/
Postat av: Diana

Håller med!! :)

2009-11-10 @ 09:24:14
URL: http://dianasverklighet.blogspot.com/
Postat av: Therese

Hej

Men nu tror jag att det va längesedan jag va in och hälsade på dig..

Såg att du skaffat en ny pålle, kul..

Jag håller mig till maten och scrappandet jag, har väl sina för och nackdelar åtminstonde maten i allafall men det är en annan historia...

Ville bara säga att jag hejar på dig när det gäller allas vår bloggmadame trolltyget..

Håll på dig, ge inte upp, det verkar ha tagit fart igen eftersom hon vill in på din lista..

Äntligen fick vi nått att läsa om igen..

Ha det gott..

Heja, heja..

Postat av: Päran

Men tack växelhäxan för att du är på min sida, roligt att hon tagit tag i tangenterna igen, så mycket som hon sitt vid dator så ska hon benne mig hinna=)

2009-11-10 @ 18:55:24
Postat av: Lamia

Jaa den bilden framhävde väl inte direkt hästens egenskaper :P

2009-11-18 @ 23:40:09
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0