Glad!

Är så glad att om jag hade haft en svans hade jag viftat hejdlöst på den!

Tog en sväng med Lillan igår. Pigg och busig som vanligt. Fin i formen numera, dyker inte lika mycket längre. Introducerade henne lite för sidförande skänkel, vilket hon greppade nästan direkt. Duktig liten.

Åkte till Cerio, linade honom lite på gården med sadel tills Åke kom för att assistera mig. Hängde lite på honom först. Det brydde han sig inte om alls. Så då hoppade jag upp. Filbunke får bli hans mellannamn.
Skrittade runt på gården några varv. Mycket stolt matte. Det är nåt extra när det är ens egen häst..

Sen hem och fira med hallonpaj och en mycket spännande avsnitt av DHW!

Idag blir det vila för Lillan, Cero får komma ut en sväng idag också. Så får han vila i morgon och fredag. Löshoppning på lördag.

Nu till jobbet!


Kommentarer
Postat av: elin eriksson

visst är det helt underbart! man blir så glad varje gång man går ett steg längre och det funkar kanon..=)

2009-11-18 @ 07:49:29
Postat av: Pernilla

Ja, nu har jag hjälpt mina vänner, men vilken känsla när det var min egen! underbart"!! =)=)

2009-11-18 @ 09:09:31
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: Ewe

så härligt med en lättsam unghäst :) det underlättar en del att de är lugna i början iallafall ;)

2009-11-20 @ 12:26:22
URL: http://ewelinaasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0