Vild panik och formtopp för vännäs!

Helt slut i huvudet efter en helg i skellefteå på hopptävling.
Jag hann precis stoppa in hästen i boxen som var monterad i ridhuset när det började leva om utav bara den i boxen bakom Grynets. (dessa boxar har då inga galler så hästarna kan bara titta ut vid dörren till boxen) Boxarna var monterade i två rader med "ryggarna" mot varandra.

Det smällde och dunkade och skramlade eftersom boxarna trots allt inte är SÅ stabila!
Jag var tvungen att hålla i min häst så jag visst inte vad som pågick på andra sidan. Men Hanna (vännästjej) var först på plats och hittade en häst hängande över boxdörren. Där satt den fast!
Hästen intill blev också skrämd av tumultet och hoppade över boxdörren, lika som den som satt fast, dock så tog sig denna lös och sprang omkring i ridhuset.
Den fångades in ganska snabbt, medans den andra var tvungen att hänga kvar tills framsidan av boxen monterats ner, så den kunde sprattla sig lös.

Efter detta gick det inte att ha Grynet i den boxen. Hon var så upprörd och stod bara och studsade och gjorde utfall mot dörren, så jag var rädd att hon också skulle hoppa över och fastna.
Vi fick flytta till en spilta och allt löste sig till det bästa till slut.

Inga sviter av denna händelse visades upp i helgen för oss iaf. Toppresultat! Är såå nöjd. Hon var kanonfin att rida, lydig och lugn och lade ner hela hennes själ i varje språng!
Vi vann lördagens 110, kom fyra i 120 och i morse lade vi oss i ledningen med bara några ryttare kvar, men då blev vi omridna av en umeåryttare så vi hamnade på andra plats!
Övriga vännäsryttare visade också framfötterna och vännäs var på prispallen i nästa alla klasser!

Jag strök mig från 120 i dag, jag vill inte att hon ska bli trött då hon hoppar så mycket med hela kroppen! Jag vill att hon ska tycka att det är kul, enkelt, och inte bli helt slutkörd! Jag vet att många andra hästar gick fyra klasser i helgen, men hon är inte som andra min lilla springare! 
Låter kanske fånigt men men, tur hon e min, så det är jag i slutändan som bestämmer!

Nu väntar jag bara på att Hockeyn ska sluta så jag kan lägga beslag på tvn och stoppa in cdskivan från helgens klasser där jag som tur hade fick allt filmat! Tack!

I morgon blir det sushi och bio med storasyster Malin! GREAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0