Maj

I går skulle Åke hämta hem sitt lilla impulsköp. Så han släpte av mig i stan för att shoppa lite och begav sig mot Granån igen. Jag började med lekbiten och en present till vår Guddotter Maja. (som vi ska fira ikväll)
Sen strosade jag vidare i stan och hittade min klänning som jag ska ha på Emmas och Fredriks bröllop. Helt i min smak, rätt enkel, men ändå jättefin. Tillslut hittade jag även skor till klänningen. Men helt lätt var det då inte. Både på klänningen och skorna fick jag ta kort med mobilen och mmsa till Simon (min modeguru) och Åke för att höra deras åsikt. Och döm av min glädje hur nöjd jag var med mig själv när de också gillade mina val.
Simon tyckte att han nu hade lyckats med sitt uppdrag.

Sen åkte vi hem och jag tog en sväng till Norrmalm med moppen och kikade på två ryttare på dressyrtävlingen sen åkte jag vidare till Grynet. Åke köpte en ny grimma till henne på granngården. Och jag tänkte prova det nya som alla pratar om (eller nytt i mina öron iaf) Muskel-E. Rent e-vitamin som ska vara bra för hästen. Ja ja, vi provar väl!

I morse sov vi ut länge och åt rostat bröd med ägg och kaviar. Köpt nytt te också! Det smakade underbart!
Sen cyklade jag upp till malmen. Ofelia har ju en hel del hästar att hålla igång så nu ville hon dela med sig lite. Och jag tackar och tar emot! Först fick jag prova Elsa, den lilla söta. Sen Kiara, jättefin dam med mycket egna ideér, och sen Ali, som jag dessuton fick hoppa några språng med. De är sååå olika Grynet. Det var väldans kul!

Åkte och mockade till Grynet som får vila idag då hon har gått rätt hårt några dagar nu. Blir lite lugnt i morgon och förhoppningsvis dressyrträn för Kerstin Tell. Vill rida både tisdag och torsdag denna vecka, men om det blir många så vill ju fler ha chansen!  Får hoppas de andra är på semster!

Är lite suugna på de nya stigbyglarna på SEG.

Fanns i säkert 30 olika färgkombinationer! Rätt fräsiga!
Men jag ska ju mest troligt göra ett annars impulsköp. Får se hur det blir med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0