Fullt hålligång!

Hunnit med mycket idag trorts min lååånga sovmorgon!! Klev upp halv 12!!! Lyx.

Åke direkt till stallet, red upp till ridskolan och tränade för Kerstin Tell, Kändes bra efteråt! Som alltid. Jag kan inte nog önska att fler skulle rida för henne, hon är helt fantastisk. Inte bara för att hon är suveränt duktig att lära ut och förmedla en känsla, utan för att hon står ut med mitt gnäll, Jag analyserar hur hästen gör, hur jag gör och varför hästen gör så när jag gör si?

Efter det fick hon vila i en box på malmen medans jag red Cicero, roliga lilla häst, han är då för söt, vi har inte riktigt kommit överens vilka spakar man ska dra i och när, men vi lär känna varandra mer och mer.
Han får följa med i morgon och hoppa 90cm och 1m. Det ska bli spännande, har då inga förväntningar eftersom jag bara ridit honom två gånger, Men det ska bli väldigt kul!

Grynet får hoppa 110, 120 på lördag och 120 på söndag. Hoppas hon känns lika fin som i Skeå, veckan började ju mindre bra, men allt brukar ju lösa sig i samma stund som man lastar ur henne på tävlingsplatsen- hon blir en helt annan häst! Hon är född till tävlingshäst. Bara man stryker medhårs och inte pressar henne så har man henne med sig till 200%!

Kom hem till lägenheten, där Åke hade gjort en underbar kasslergratäng, efter middagen gick Åke en prommis med Nenjihund, och jag damsög och torkade golven.

Nu har jag och Chili och Safari klivit ur duschen! Katterna är badade, öronen urtopsade, och Safaris ögon behövde lite topsande också, samt alla klor är klippta!

Nu är vi alla så kliniskt rena!
Nu ska jag och älsklingen gå och hyra nyaste Wallander!

Take care now, bye bye then!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0