Mellan dagarna..

Veckans mellandagar har flutit mig förbi i all hast! Det betyder, snart helg! Snart söndag, snart hopptävlinig! Läängta!

Var med på mammahoppningen i går med lille Pedro.
Mammahoppningen är ponnymammorna i föreningen som våghalsigt nog tog tag i, och ordnade en hoppträning. Mycket bra initiativ, har inte fnissat så mycket på länge, riktigt trevligt hade vi!
Kul att hoppa ponny, har ju dock aldrig hoppat så liten ponny, hade ju bara kat D när ponnyåren var aktuella. Det var svinsvårt att veta var han skulle hoppa av, man känner ju inte igen galoppen och avståndet till hindret. Men jag tror jag fick godkänt av både tränare och mamma och ryttare, hoppas jag iaf..

Idag var det Grynets tur att hoppa lite, vi började lite trevande, spänd, stirrig, vinglig, men allt eftersom hon började spänna av kändes hon kanon. Och vår lilla bana gick super! Mycket nöjd! Hon känns laddad till helgens klubbtävling på Hippo! Om inte så är matte det iaf.

Åke och Nenji kom upp en sväng till ridskolan när jag hoppade också, sedan åkte han hem och förberedde middagen.
Och när jag kört hem hästen och klivit innanför dörren, stod lilla hjärtat och gjorde vofflor!
Det satt fint. Med glass och Drottningsylt. Det är GI det! Or not..

Erikträning i morgon, ska ta en prommis med hunden efter jobbet och gå och titta, efter det ska jag rida Pelle, och sen Grynet. Kvällen bokad, men Åke ska ändå åka till granån, så det är lika bra att jag håller mig sysselsatt när jag är ensam.

Huuj

Kommentarer
Postat av: Pia

Tack för uppmuntran! Det känns faktisk sååå bra nu efter vi var på banken. Och som du säger & vi också sagt att vi får juh båda två vara hemma & njuta av lilla bäbis! :) KRAM PÅ DIG!

2009-03-06 @ 12:16:04
URL: http://piiias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0