helgens bravader!

Efter jobbet i fredags kom jag mig iväg vid 16 tiden. Mitt raggande hade inte lyckats så jag fick åka ensammen =/
Ja ja, det går ingen nöd på mig, Åke väntade ju på mig i Timrå.

Efter fyra timmar var jag framme! (det tog då en jävla tid!) Gps:en och Åke hjälpte mig hitta till Gunilla Nylanders gård och Grynets nattliga uppstallning. Väl där tog vi en liten ridtur för att hon skulle få röra lita på sig lite efter resan. Vi skrittade och travade lite efter vägen bara.

Sen åkte vi till Sundsvall fälltridklubbs anläggning där tävlingens skulle hållas. Vi gick en sväng och kikade runt lite. Sen åkte vi till Åkes övernattningslägenet och la oss tidigt, då mådde jag inte bra! Ont i huvudet som tusan, tur jag hade med mig medicamentos!
Vi vaknade utvilade och jag åkte direkt till anläggningen för att knipa en daguppstallningsplats.. Vi fick en liten box! Great! Dagen var räddad!

Sen Följde Åke mig och vi åkte och gav hästarna frukost hos Gunilla, sen tog vi vårt pick och pack och körde iväg till tävlingsplatsen.

För ovanlighetens skull var det en bra vetetrinär som besiktade hästarna. Hon gör inte som de andra och attackerar hästarna med händer över hela kroppen, utan hon var väldigt lugn och försiktig, Grynet gillade henne!

I första klassen (110) så fick vi två nerslag i omhoppningen (fas2), sen så la jag en volt så hon inte skulle stressa upp sig mer. Rider man som ett arsel så får man skylla sig själv, allt beröm till hästen!
I andra klassen (120) så fick vi ett nerslag också, men då kändes det bättre ändå!
Ja ja, man kan inte vara bäst jämt! =) *skratt*

Jag såg 130:n också, en rafflande omgång med många friskt satsande ryttare!

Snyggast!


Klockan19 startade jag hemresan. Körde hem på tre timmar (gissa om jag ville hem?!) Huuur trött som helst och dödssjuk kändes det som- tyckte fakiskt lite synd om mig, speciellt för att jag var ensam! Surrade dock en väldans massa i telefon! =)

Men väl hemma i stallet var det som att jag befann mig i andra andningen, jag linementerade lilla gummans ben, packade ur tävlingsskåpet, surrade med Sara en stund,
Klockan 22:59 körde jag i på vår parkering.
Sen ställde jag mig i en varm dusch och duschade  i ca en halvtimme! Underbart!
Det viktigaste var att vi stängde av mobilerna! Annars skulle mamma ringa klockan 7 på morgonen för att hon vill vara första att gratta mig! =)

Sen slocknade jag som en klubbad säl!

Vaknade vid 11- riktigt utvilad, och älsklingen gick upp för att göra frukost på min FÖDELSEDAG! Yey! Grattis till mig..
Vi hade inte så mycket hemma, men jag hade önskat rostat med ägg och kaviar!
Sen gick lilla hjärtat och handlade.
Han kom hem med massa ingredienser och började baka! Älskade älskade underbara man!

Han bakade först en långpannekaka liknande kladdkaka, sen ställde han sig och gjorde en toscatårta!
Allt medans jag fick besök av Bästaste Emma! Hon kom med gofika och blomma och en "presentkort" från henne och Simba (världens enda Simon). En kväll med Bio! Jag får välja film! Yey! Älskar sådana presenter! Jag är sämst på ta mig iväg med mina vänner och hitta på något! Tack snälla ni!

Hoppas vi får lite gäster till veckan, ingen vill komma idag då jag är hälsofarlig för andra människor! =) Tanken är väl torsdag eftermiddag/kväll.

Tack mina bästa vänner!



Medans Åke bakade, vräkte jag och Emma i oss efterbörden!! Yummie!



Åke kämpar på!



Efter baket och Emmas besök, städade jag hela lägenheten för att sen inta soffläge!
Ikväll ska jag och Åke till stallet, och medans jag mockar skit så går han en liten sväng med Grynet så hon får promenera av sig lite eventuell träningsvärk!


Familjen samlad, medans de tre ligger på tvåsitsen, intar jag störstsoffan själv! LYX!

Puss hej..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä ni kan ju inte vara bäst jämt :). GRATTIS på födelsedagen!!

2009-03-15 @ 21:00:47
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev....

2009-03-15 @ 21:01:25
Postat av: Anonym

Men va fan! Det var madeleine som skrev

2009-03-15 @ 21:02:20
Postat av: Pernilla Andersson

hA HA HA TACK MADDE!! =) nu när jag äntligen vet vem som skrev! =)

2009-03-16 @ 06:24:37
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: emma

Jag vill ha mer kaksmet:) hahaha kram gumman:)

2009-03-16 @ 09:35:12
URL: http://www.stallmalmby.bloggagratis.se
Postat av: Perre

ja jag också! =) fan att allt ska ta slut så fort! =)

2009-03-16 @ 11:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0