Helgen är snart slut

I morgon är det måndag, Jisses,nu går veckorna verkligen fort! Och helgerna förstås ännu fortare. Det har knappt funnits en lugn stund i helgen.
Upp vråltidigt lördag morgon, Klev upp halv sex! Försökte äta lite frukost, kändes som jag skulle iväg och tävla. Den känslan får jag alltid när jag ska upp tidigt för att rida, då kan jag inte äta, Men ska jag till jobbet lika tidigt så är jag huur hungrig som helst!

Äkte till stallet, släppte ut alla hästarna mockade, tog in Grynet, bortade av henne och gjorde henne respektabel. PÅ med Alla skydd och täcken och in i transporten, So far so good! Inte ens transporten krånglade. Jag har alltid lite "krångeltidstillägg" ifall att!

Skulle ju träna för Mikael Schultz. Kan bara säga att jag tyckte han var helt suverän! Han var så rolig att rida för! DET gör jag GÄRNA om!
Hade mycket att säga..(en tränares bästa egenskap, tycker jag) Vi fick bra kritik! Han gillade grynet och satte ett mycket bra ord på henne för att beskriva henne! Elektrisk..
Och tänker jag efter så.. ja det är ett jättebra ord på henne! Han gillade henne, tyckte att hon var lite väl överambitiös (NÄHÄ) Överhoppar sig fortfarande, men det gör hon ju, det är inget nytt.

Han tyckte att jag hade en bra position i sadeln, men eftersom hon hoppar som hon gör så tappar jag ju balansen, därav blir vi lite vingliga i serier. Bara att traggla på! Jag var mycket nöjd efter träningen, Grynet var lugn och avspänd trots allt, hoppas jag får fler tillfällen att rida för honom.

När jag hade kört hem Grynet till lunchhöet och hagen så begav vi oss (jag och Åke) till stan igen, jag skulle in på rusta och Ö&B och arken zoo, Åke ville köpa lite saker till Nenji.
Nenji fick en sele, ett reflexkoppel, leksaker, och en reflexväst av Åke, Katterna fick en kattsäng som man hänger på elementet, De älskar den! Det blir ju så varmt, precis som de vill ha det!

Sen var tanken att det skulle bli sushi, men när vi kom dit så höll de på att stänga för lunchgästerna, så vi åkte på max och tryckte varsin burgare istället! Garanterat gott!

När vi hade inhandlat alla prylar så körde vi hem. Vid brännlands wärdshus började Åkes bil rycka lite?! Oj jag måste visst tanka, Äh jag gör det i vännäsby sa en kaxig Åke. Så vi brände förbi Okq8 i Brännland.
Hoppas du är stark sa Åke när bilen började att inte lyda gasen!! Det gick saktare och saktare och saktare. Till slut stog vi där!
 
Ja där stod vi då, mitt mellan vännäs och umeå. Men Åke var kaxig, han hade förstås bensindunken med sig!
Så han med stolta steg stegade ut och skulle hämde den! Ett oskyldigt litet läte som jag tror skulle föreställa ett kratt meddelade att dunken var tom!!
Ha ha ha ja gick inte mer än att skratta, Åke satte sig i bilen igen och provade starta! Den brummade villigt igång (tydligen så går det om bränslet fått rinna tillbaka?!)
 
Åke sitter och skrattar i bilen, vill inte hamna på min blogg! =)

Vi kom till korsningen vi Okq8 i vännäsby och huckrade oss in på bensinstationen. Det var verkligen på håret!


Bäst att tanka i reservdunken!? eller?
Men det ÄR inte så lätt när tankmätaren inte funkar och inte hastighetsmätaren heller, man kan
ju som inte gå efter trippmätaren då heller!


Tanken rymmer 60 liter!
Vi körde typ på ångorna!

Vi kom hem och packade upp allt,katterna skulle provligga sängen såklart, Chili lade beslag på den direkt, Safari fick nöja sig med att ligga i knät på oss..


Chili gör sig hemmastadd!


Safari trives istället i Åkes knä!

Nu sitter jag själv hemma eftersom Min älskling har åkte för att jobba, ser honom igen på onsdag! Hatar när han jobbar borta! =(
Tur jag har djuren att tänka på, och att hästen tar upp så mycket tid att jag kan vara i stallet hela dagarna!

Näe nu blir det en varm dusch och en kopp the framför tv:n!
Hej svejs från mig!

Kommentarer
Postat av: emma

ha ha jag dör... vilken dag..åke kaxig:)

2009-03-01 @ 20:00:42
Postat av: Pernilla

ha ha ha ja!

2009-03-01 @ 20:22:28
Postat av: Mallan

Hahah jaa nog vare på "de berömda" alltid =))

2009-03-03 @ 09:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0