Explosion utan blodvite

Skulle kolsyra lite vatten åt mig själv igår , så jag tar flaskan från kylen med vatten och skruvar fast den i apparaten, stänger skyddsglaset och trycker på knappen- Ett tryck, två tryck och PANG! Jag tror jag fick en chock för jag fattade inget! Det slog lock för öronen av smällen och det forsade vatten ner på golvet!
Se kvicknade jag till och skyndade mig att torka upp allt vatten. TUUR var väl att skyddsglaset höll annars hade jag fått allt över mig , men kolsyrepatronen hade slitits bort från apparaten.
Och plastflaskan innanför glaset var i micromolekyler!!

Åke tog på med sig resterna och stegade iväg till Boströms där vi köpte den fasnsfullt dyra maskinen och gissa om de blev upprörda!
Åke fick en helt ny maskin och två patroner och 8 smaker!



Det kallas att smööra! (med ALL rätt!)

Vete fan om jag vågar trycka på denna?!

Blev ju lite paanik nu också, har lagt ut sadeln på alla annonssidor jag känner till, och några timmar senare ringer de en och vill prova den, så jag fick be henne ringa på söndag efter tävlingarna! Herregud, jag måste ju ha en sadel i helgen! Men i morgon kommer Åke med en sadel från Övik, en Frank Baines. Hoppas den är fin, då blire köpa av!

Var hurtig igår och gjorde en underbar fläskpannkaka! Det är topp 5 maträtter! Mmmm myycket fläsk ska det va!

Detta är min paradrätt! Näst efter att steka tunnpannkaka!

Chili och Safari fångades också för en gångs skull tillsammans, de hörs bara emellanåt då de bråkar hysteriskt!
Söta som få!

Red Grynet i ridhuset idag, gick skitdåligt, bäst att det går bra i morgon för Eva på hoppträningen så jag får känna mig lite taggad inför tävlingen!

Kommentarer
Postat av: emma

Men så jävulskt!!! Tur att inget värre hände!!!Kram

2009-04-01 @ 10:08:11
URL: http://www.stallmalmby.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0