en ny chans!

Efter att ha varit hos Systeryster i Braxsele i tisdags med Simon, så tänkte jag att efter allt tjat ge Caroline af Ugglas en ny chans.
Den låten gick på radion idag- på mixmegapol (the one and only) De hade SchlagerBonanza idag! Hela melodifestivalenskivan rullade i lurarna.
Och väl på radion slipper jag då min gud att se på henne! Kanske missar jag Mellis på lördag!? Hoppas inte, men när hon kliver upp på scen så ska jag byta kanal, tål inte att se hennes tandställningslösa nuna! UÄK!
Om vi ska bortse från stackarens missbildningar (Jag är kanske inte snyggare, men jag ställer inte upp i offentliga musiktävligar!)
Jag förstår inte vad folk i så fall se i hennes röst! Huur kan man tycka den är bra? Malin och Simon tyckte iaf att texten var bra, men jag tycker inte den skiljer sig från någon amerikansk text om vi ska lägga märke till just texten i första han! Samma jävla textremsa rullar ju hela tiden, Stanna kvar hos mig, jag älskar dig, snälla snälla snälla osv osv. Hon låter som en tjatig unge som jag skulle lämna i bilen när jag går in på ica! 
Med andra ord- inget märkvärdigt med Ugglan! Sen, hennes röst-den ska vi inte gå in på då jag inte har fantasi nog att beskriva de fruktansvärda fenomenet i ord.
Näe- hon fick sin andra chans men icket! Har nog aldrig varit med om något liknade i Mellis!

Nog om henne-. slösar mycket energi på den kvinnan trots allt! Måste lägga av med det!

Känner mig inte pigg,hade riktigt ont i halsen och kände mig slö i morse, inte för att tävlingen är hotad.. Jag skulle ha åkt om jag så var akut leukemisjuk! Men hade varit roligare om jag varit pigg och taggad enda ner i tåspetsarna!
Ja ja! Kommer kännas bättre väl där, det är jag övertygad om. Såg igår på listorna att jag fått uppstallning hos Gunilla Nylander, har hört att hon har ett fint ställe, eget ridhus och allt!- blir lite nyfiken!

Måste bara skriva om min totala lycka! Jag har äntligen hittat min tvättmedels/sköjlmedelskombination som luktar underbart! Jag vill ju att när man tar upp kläderna från tvättstugan så ska den lukta starkt av tvättmedel och sköljmedel, man ska på långa vägar veta att kläderna är nytvättade, och som jag kämpat för att hitta ett tvättmedel!
Men eftersom vi har haft en parfymfri sensitive så är det kanske inte så konstigt, men jag trodde att det var endast sköjlmedlet som luktade. Så nu gillar jag att tvätta igen!

Dressyrträning ikväll för Tell. Ska blir kul, var två veckor sen sist, eftersom hon varit borta på lite semester. Men det passar ju bra att rida igenom henne ordentligt nu så här innan tävlingen!

Nu är klockan 6 min över 12 och andra delen av mitt arb.pass börjar, varsågoda! Här har ni fått lite bokstäver urplockade ur mitt svenssonliv! Huuj

Kommentarer
Postat av: Mallan Ballan

Jooo meen liiiite bra är den...Ugglas låten alltså. Den berörde...Men är ABSOLUT ingen schlager låt! Nee jag hejjar på Alcazar på lördag. Om jag nu kommer å se´re - jobbar nämligen!



Nu när jag läser om din tävling hade jag mycket hellre vilja hänka med dit... Låt oss se till att de blir så nån helg framöver...Like old days u know!



STORT lycka till vännen! Ska hålla på dig å Alcazar som sagt ;P



Puss på du!

2009-03-13 @ 12:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0