Bögkisse och ont i halsen!

Åke var med Nenji till veterinären i går och skulle klippa ner klorna mer än vi vågar- så det blir ordentligt gjort! Men det har då aldrig varit problem här hemma hon är ju världens snällaste att klippa klorna på! Kändes som skönt ändå...
Kom till saken! JO, väl där så hittade Åke ett blingbling halsband till vår bögkisse! 
Chili är whitout doubt- världens mest homosexuella katt!




Han trivs bra i sitt nya halsband! Safari ska också få ett, i sinom tid..

Igår åkte jag och Simon till MallanBallan för att hon skulle färga mitt hår och för att se Desperate Housewifes! Det är ju vår lilla tradition som skrivet.
Och när vi kom till huset så var det helt klart full rulle! Malin höll på att färga håret på svägerskans ónga! Så vi hjälpte faktiskt till lite med kvällbestyren och barnafikande (stolt). Sen satte hon igång med mitt hår!


ja, när ser jag någonsin klok ut?!

Malin och Simon gjorde det mesta för att slippa hamna på bild, men jag kan gotta mig i deras ångest idag!
I know they wanted it! De ville egentligen.. eller? Tack stumpan för kladdkakan! Oj den satt där den skulle!



Härom helgen var Åke och fiskade hemma i Granån.
Jag skämtade och sa att han fick inte komma hem utan mat! Men tydligen ville han komma tillbaka, för till middag serverades två feta rödingar! Såå underbart, fantastiskt gott det är med väl tillagad färsk, fin fisk!?

röding på saltbädd!

Tävling i helgen- sundsvall på schemat.. Har mer eller mindre bestämt mig att inte hoppa på söndagen.
Det känns som onödigt att hoppa bara en klass på Söndagen då jag vet med största sannolikhet att hon kommer vara trött. Speciellt efter att stå i utebox en hel natt med alla nya intryck. 

Hon ska gå två dagar på hippo, men då är det så pass nära- då tar jag hem henne över natten så får hon ladda batterierna i hagen och i sin egen box. Jag tror nog att hon mycket väl skulle kunna gå båda dagarna! Utan tvivel! Men dessutom har jag farligt ont i halsen! Och jag värderar min "hemmatid" väldigt högt då jag aldrig är hemma med Åke nu när han jobbar borta så mycket!
Känns kul att åka till sundvsall och tävla, men inte att åka fredag efter jobbet och komma hem sent söndag kväll! Vill hinna känna av helgen också. Känns mycket mer peppad inför nationella tävl i april på hippo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0