Onsdag.

Sista dagen på arbetet  för denna vecka! Långledigt nu till måndag. Mycket välkommet.
Hann bara rida två hästar igår. Amigo var ett litet monster.. Blev putt på mig när jag sa till honom att gå förbi ett ställe där HAN inte ville förbi. Så då var det bara att hålla i sig.
Sen hoppade jag Orneta en sväng på ridbanan, "Latjade" runt och bara hade roligt, taggad till tusen blev hon sen, då var det lämligt att bryta.. Så då fick hon och Grynet gå tillbaka till hagen och beta igen.

Idag hoppade jag Amigo lite, lilla duktiga pålle. Simon var så snäll som stod på backen och hjälpte till.  Vi hoppade pytte små titthinder och sen en liten bana på tre hinder. Vilken liten mästare det är! Duktiga liten..

Sen var planen att rida en lugn liten tur på lilla Grynet, men hon var på sitt sämsta humör, och det smittade av sig på mig. Så ridturen slutade med en mycket irriterad hästägare.
Inget att göra åt- blir så ibland. Gör om gör bättre i morgon! Då får jag ridsällskap. Simon följer när han slutat jobbet.

Ska försöka måla färdigt transporten i morgon också. Nu när det är uppehåll..
Nu blir det sängen för mig och Nenji. Åke jobbar borta. Tragiskt tråkigt!

Take care now, bye bye then!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0