Måndag..

Är så stolt över mig själv att jag i spöregn gav mig ut med Amigo för en liten ridtur. Susann och Lilleman följde också med. Amigo var tuffast av dem fast han bara är 4 år och hälften så gammal..
Vi plöjde oss rakt igenom varje vattenpöl (insjö) - jag tror inte han förstod att om man bara vill så KAN man gå på sidan.
Busig var han och bockade och for efter att ha vilat i två dagar.
Men han skötte sig riktigt bra!

Sen åkte jag till nästa stall och gjorde stallet åt Grynet. Packade hennes saker och skjutsade upp henne på Malmen. Direkt  åkte jag och hämtade Orneta eftersom Simon inte kommer hem förrän idag, fick mig dessutoim en ridtur till, dock i ridhuset.
De fick sova på logen inatt eftersom det var så dåligt väder, men nu på morgonen- närmare bestämt strax efter fem skuttade det glatt över åkerplätten vi stängslat som bete,,, Lyckligare hästar än dem som precis släpps på bete får man leta efter!

Idag ska jag hinna med att rida Amigo, Grynet, Orneta och Fia. Tur att de tre sistnämnda är nära varandra..
Men nu skulle jag vilja ha lite fint väder så jag kan måla färdigt min transport!!
By the way.. Hämtar min nya i helgen om allt går som det ska.. GREAT!


Kommentarer
Postat av: madeleine

vad har du köpt dig för nytt dÅ?

2009-06-16 @ 17:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0