Vilken helg!... Och semesterstart!

Torsdag: På torsdagen tog jag semster i fyra veckor! Jag och Emma bagav oss till Piteå på torsdagseftermiddagen. När resan gick bra, Grynet verkade trivas i sin transport.
Tanken när vi kom dit var att jag skulle rida lite innan vi avslutade kvällen, men det första jag gör är att låsa in nycklarna i bilen!!
Stor guldstjärna till Håkan Och Nina (och barnen förstås) som hjälpte mig att göra inbrott i min egen bil! Ritten blev av trots allt, lite senare än jag hade tänkt bara. Men hon kändes superfin!!

Fredag:Kändes super i 110:n! Toppen runda! Perfekta språng på alla hinder utom det vi petade- insprånget till kombinationen, bara mitt fel!! Meeen... 4e plats trots detta!
120:n blev hon lite överladdad och stark- fick inte igenom en förhållning och hon blev jätte flack över insprång och utsprång i kombinationen- surt! Har nog aldrig haft 8 fel i en klass tror jag!
Fick nöja mig med en 16e plats!Efter tävlingen åkte jag och Emma på bio- The proposal. Myycket bra film!!

Lördag: Vinner 120:n! Great!

Söndag: Accimulatorhoppning. En mycket rolig bedömmning!! Petade ett, trodde jag satsade men på videon rider jag lugnt i min lilla dressyrgalopp! Vansinne! Måster lära mig gasa på hästen! Men en 11e plats!

Tack Emmas moster Britt för att vi fått bo i hennes hus med en hel nedrevåning för oss själva! Och till vår stora förtjusning hade hon just fått hem sina nya livskamrat Liqurice dream. (även kallad Nisse- NilsAugust) Kärt barn har många namn! En underbar labradorvalp på 9 veckor!! KÄRLEK!

Var hemma vid fem i eftermiddag, packade ur och släppte Grynet och Nettan på betet igen- sen åkte jag och red Lillan, galopperade henne för första gången. Vi red ut en sväng med Sandra och Diddi.. Duktig liten- bara en enda bakutspark!

Tack älskade vän! Emma som har varit  min högra hand hela helgen! Ovärdeligt!

Nu ser jag film och doppar jorgubbar i choklad- nu saknas bara mannen, som tyvärr är i granån! Hoppas få se honom i början av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0