frukostproblem!

Nu har jag och Åke infört sommarens fasta rutiner, vi har nu varit och simmt två dagar i rad i spöregn! Varmt och skönt i vattnet iaf! Och vi var faktiskt inte ensamma! Det var två småungar där också samtidigt. Inte illa att ha hela basängen för sig själv.
Idag däremot tror jag att det är fler som är badsugna! Nu kikar ju till och med solen fram!

Och sen har jag ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.. Åke vill ju börja rida på ridskola till min stora förtjusning. Men det saknas ännu några personer för att det ska bli en hel grupp! Och jag har försökt raggat folk som kan tänka sig men karlar är ju så in i vassen tjuriga! De tror att ridning är till för tjejer och de tror de ska blir utskrattade (vilket iofs är lite sant)
Men jag lovar att vi kommer att skratta med dom! För jag är säker på att de kommer gilla de!
Åke har redan sett ut en cowboysadel som han vill köpa när vi hittat en snäll gammal häst han kan rida lite smått på. Åke har verkligen gått in för detta med 100%! Härligt.. Vilken karl jag har!!

Jag har då skrattat nu på morgonen, jag upptäckte hur lik jag är min mamma i vissa fall..
Jag kan fan inte läsa instruktioner. Jag har förstört leverpastejen! Jag trodde på något konstigt sätt att det stod bredbar leverpastej, så jag har ju varit på andra sidan och gröpt ur som en byfåne. Men det står med stora bokstäver SKIVBAR leverpastej. Och en jättestor bild på hur man ska öppna förpackningen. Och detta märkte inte jag förrän Åke skar en bit åt sig. Så nu ser den ju helt missbildad ut!

Samma sak när jag skulle öppna förpackningen till smörgåsrånen. Jag höll på bli vansinnig att jag inte fick upp förp. så jag slet som ett vilddjur! Och Åke säger lugnt- dra i fliken där det stå "öppnas här"

Och precis så är min mamma! Så många gånger jag blivit knäpp på henne när hon öppnat ett skinkpaket med återförslutbart lock med en kniv på ovansidan!?? Herregud! Tur jag inte gått så långt!

Sådärja, nu har jag delat med mig och våra frukostproblem här i hushållet! Läs och begrunda!


Kommentarer
Postat av: emma

Hahaha, leverpastejen lever farligt:):) MUPP!!!!

2009-07-08 @ 12:06:20
URL: http://www.stallmalmby.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0