Jävla skit rent ut sagt!!

Totalt misslyckad hästtransportförsäljning! 

De som skulle komma och köpa transporten hade kört 41 mil enkelväg och tyckte att den såg bra ut. Så vi kopplade på för att se så elen fungerade. Det gjorde den.. Men då började dom fundera varför högra bromslampan lyste svagt hela tiden!? Och jag då som inte kan något blir ju helt som ett frågetecken. Men tjejen ringer sin pappa och han säger att då är det ett jordfel! Köp den inte råder han, för att då måste man dra om elen.

Trots att jag försäkrar om att elen är kollad på verkstad i vinter. Det ÄR inget fel på transporten!
Och Sara som just kommit ut tänkte att det kanske bara var fel på sladden- eftersom den är gammal och så. Vilket också var min tanke. Men de beslutar sig för att inte köpa den och börjar åka hemåt.
Då kommer Greger ut (Saras kille) Och säger helt enkelt att det är ju positionslampan- och att varför den inte lyser på vänster sida är för att den lampan kan ju vara trasig.

Så vi skruvar lös glaset och då ser Sara att det bara är en kabel som lossnat från fästet och att det faktiskt inte ÄR något fel på den trots allt. Det var bara vi som var helt pantade i huvudet!!

Så jag ringer till dem igen för att de bara åkt max 10 minuter och förklarar läget. Men de drog sig ur ändå.
Förbannad blir jag på mig själv för att jag inte åkte och tittade på den innan- men den har ju aldrig krånglat innan, någonsin! Men what can I say!? Transporten älskar mig och vill inte flytta!

Sen tycker jag att om de nu tyckte att den var fin och att det bara var ett sådant fel så skulle då jag vända istället för att ha åkt 82 mil tomhänt! Men då får dom skylla sig själva! För jag har minsann rent mjöl i påsen!

Men mycket surt- när jag trodde att jag hade sålt den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0