Usch för tandläkare!

Så fort jag kliver in i väntrummet, hos tandläkaren blir jag alldelens kallsvettig! Händerna fryset till is och man andas bara från halsen och  uppåt. Se när jag sätter mig i stolen så är det total förnedring som gäller, hatar när någon gräver i käften på mig!!

Röntgenplåtarna såg bra ut, inga hål! Dock, så måste de göra om en gammal lagning! NEEEEJ!!!
Paniken hopar sig och det blir ännu svårare att andas, jag måste alltså tillbaka dit!!? I Feb! Detta kommer bli årets värsta månad.. Om det inte var så att de faktiskt bara ville hjälpa mig (och kräma ur en massa massa pengar) så skulle de ha hamnat på listan på saker som kan dra åt helvete!!

Men nej, jag veet ju innerst inne att jag bara är löjlig, men jag är ju då inte ensam, Varför är det så hemskt att gå dit?! Jag blev inte alls sådan när jag t ex skulle undersöka min rygg och stog och vek ut mig inför två läkarstudenter och en läkare, med bara underkläderna!! Det går bra minsann!

Idag fick jag mitt efterlängtade telefonsamtal också att bilen är färdig, och transporten.. Så nu har jag bokat ombesiktning också. Men duu, fasen vad de har höjdt avgiften, det kommer kosta mig 500 att besikta om fordonen, det är två hundra billigare än när jag besiktade den för första gången, nog brukar det väl vara halva priset?! RÅN; är vad det är!

Det är sådant alla tar betalt för, det alla måste ha, det man verkligen verkligen behöver är alltid svindyrt! Om jag inte pungar ut så får jag ju körförbud, jag MÅSTE ju ha min bil!! Ja, transporten också för den delen!

Lilla hjärtat har åkte för att jobba. Kommer hem i morgon bitti, när jag åker iväg för att jobba. Sen syns vi klockan halv fyra då jag ska hämta mina fordon igen.. Så det blir bara en lugn kväll för mig själv med de två´bebisarna jag har bredvid mig. Chili och Safari! Mysigt..

Puss





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0