Skit, skit, skit!!

Fick ett sms idag från min chef- eller från företaget snarare, de skickar ofta ut sms till de anställda om att de har fått mail som behöver läsas, och dyl.

De ska varsla ännu fler!! Sist, så fick jag stanna kvar eftersom jag redan är uthyrd! Det är ett undantag de tydligen får göra för facket. Men nu vete` sjutton!!

Jag älskar mitt jobb, kan inte de som hatar sitt jobb bli varslade och få sluta istället?! Hur många tycker verkligen det är kul att gå till jobbet på morgonen?? Näe, men straffa mig bara! Göör det!

Och precis nu, för en halv sekund sen, la jag på telefonoluren! En mycket nära person till mig har drabbats av cancer!
Varför? Så onödigt!!

Jag ids inte ens skriva något mer om det, jag tror inte jag behöver förklara mitt förhållande till cancer, de är väl rätt så lika som hos andra människor!

I övriga har jag ridit två hästar idag, kände mig väldigt hurtig! Cyklade först till mitt stall- Red Grynet (gick sådär) Det blåste ju, så då är hon ju rädd för allt i heela världen!!
Sen cyklade jag till Malmen och red ett stycke söt c-ponny!!! Guud vad jag vill ha en ponny! Hihi hade inte det varit något..?

Fina lilla ponnyhäst, han var riktigt fin idag, tycker så mycket om det lilla pyret redan..
Den lilla tonåringen som föst slår i dörrar och skriker könsord till sin ryttare (så föreställer jag honom som människa!) Men när man diskuterat en stund så hjälper han både till med disken och städar sitt rum!

I morgon ska vi ta en favorit i retur.. Grynet ska vila, sen blire Bio klockan 19.00 med LillEmma- barnhemmet! Den skulle visst vara lite hemsk tror jag visst! Fredag ska jag flyttar ut ur min lägenhet, Eller det sista iaf, (har ju flyttat lite pö om pö)

Min bil då: Fy för bilar- nu råkar jag älska min bil, men jag blir ovän med tanken på att jag måste byta ut hela avgasröret! kommer kosta mig flera tusen! Arbete ej inräknat!! Faan. Kunde jag inte få glida lite på min tur någon vecka till??
Hur kul känns det att ha jobbat julafton, och alla min surt ihoparbetade pengar som jag hade tänkt ha till något kul- kommer gå till bilskrället??!!

Näe, bit i det sura jävla äpplet bara! Bit ihop!

Lördag; Evaträning!! Lääängtar!! Tur man har något att se fram emot iaf!

Puss och klem- Huuj

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va du hurtar på, rider än den ena än den andra... Men funerar lite - Åke näms inte i texten! :P



Cancer jaa - huvva. Man blir juh sjuk bara man hör namnet. Sen så tror man juh i sin enfald att de drabbar bara andra inte mej å mina kära. Å då de väl gör de...som nu, känner man att allt som va viktigt inte längre är de. Man får helt klart andra prioriteringar...

Vi får hjälpas åt att få honom att "tänka sig frisk" å vara positiv!!!



Ha en underbar helg iaf å hoppas träningen för Eva går bra. Har aldrig sett eller deltagit i en träning för henne, så de måste ja göra. Har dock tyvärr ingen möjlighet att komma denna gång...



Jajaj du måå hane!

2009-01-22 @ 21:40:10
Postat av: Malin

Oj va du hurtar på, rider än den ena än den andra... Men funerar lite - Åke näms inte i texten! :P



Cancer jaa - huvva. Man blir juh sjuk bara man hör namnet. Sen så tror man juh i sin enfald att de drabbar bara andra inte mej å mina kära. Å då de väl gör de...som nu, känner man att allt som va viktigt inte längre är de. Man får helt klart andra prioriteringar...

Vi får hjälpas åt att få honom att "tänka sig frisk" å vara positiv!!!



Ha en underbar helg iaf å hoppas träningen för Eva går bra. Har aldrig sett eller deltagit i en träning för henne, så de måste ja göra. Har dock tyvärr ingen möjlighet att komma denna gång...



Jajaj du måå hane!

2009-01-22 @ 21:40:42
Postat av: madeleine

Tråkigt med varsel och sjukdommar :(



Men roligt med träning! Jag blir avis, vill också träna med min häst. Men han har lyckats trampa av sig TVÅ skor på SAMMA DAG dessutom. Kulan har skills må jag säga.

2009-01-23 @ 18:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0