Saker som kan fara åt helvete!

På mitt favorit radioprogram Mix megapol har de en lista som heter: Saker som kan fara åt helvete! Alltså saker som ovillkorligt kan försvinna ur jordens existens. Helt onödigt, irriterande, sådant man nästan är villig att betala för att slippa!
Inte sånt som är självklart, typ krig?? Då skulle man ju få "lista" ihjäl sig!

Jag ska nog påbörja min egen lista tror jag. Jag vill börja med att lista något som hände mig idag..

Här kommer jag, med min mat i högsta hugg, så där vid halv tolv tiden. Hungrig som en varg! Det säger ju att man äter med ögonen- SÅ sant! Men man vill ju att maten ska dofta gott också...  Eller hur?!

Och idag vad det som vanligt någon nyttig jävel- som väljer att ta med sig fisk!!
(jag vill bara poängtera att jag har inget emot fisk, tycker det är helt okej som föda)

Men det luktade ju fan i mig könsorgan i hela matsalen!! UÄÄÄK! Någon värmde en portion gamm "töör" surfirre i en micro och jag höll på att dö där jag stod med min mat i handen och bredde en hårdbrödsmörgås. Vem fan vill stoppa mat i munnen med könslukt i HELA lokalen?
De hade ju lika gärna kunna öppna en surströmmingsburk!

Historien blev ju genast lite skojjigare eftersom jag hade varit så duktig och lagat "korv i ugn". '
Så där satt jag sen, men en rund hudfärgad matbit på min tallrik sisådär 10 cm lång. Och stanken i näsan..

MM.. näe få inte för er något nu..

Så på listan "Saker som kan fara åt helvete" hamnar idag:

1. Fisk i offentliga matsalar

To be continued..


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! du är ju för rolig :)

2009-01-08 @ 21:38:55
Postat av: Malin

Läs Jennys blogg...hon skulle rasa om hon såg ditt inlägg...Hon jobbar nämligen väldigt aktivit med att FÅ äta fisk i offentliga lokaler :D

2009-01-14 @ 15:38:54
Postat av: Pernilla alias *Perreporrpung*

Ha ha ha avskaffa fisk!!

2009-01-16 @ 21:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0