Mitt nya år

Didn´t work out exactly as i planed..

Kvällen började jättetrevligt! Efter jobbet åkte jag till Brån till Tomas och Malin Nygren där alla hade samlats för att fira in det nya året, och minnas det förra.

Suuper god mat- Friterad kyckling, klyftpotatis, sås och massa annat gott! Vi badade bubbelbad, lyssnade på musik och alla festade loss- utom jag och lillemor som, däremot så gärna såg på!

Sen gick vi ut för att fyra av såååå många raketer- bara bigbabies i den familjen !! Ha ha Raketer för flera flera hundra!
Ja ja det är ju bara nyår en gång per år!

När de andra gick in strax efter tolv och raketerna var slut, så börja jag känna att oj, jag hade inte behövt äta så mycket. Maten stod mig upp i halsmandlarna!!

Det sjunker snart undan.... Host*or not* host

Sen ringde Sara och de skulle hem från Yttersjö till Umeå,
Jag hade lovat att hämta dem och köra dem hem. 9st skulle ju ge en bra slant!

Jag gav mig av och i hjåggsjö var klart-jag mådde uruselt! Spydde första gång efter vägen där i mörkret. 
Jag  mådde ju bra efteråt, så det var nog bara maten som inte fick plats!

Jo jäklar heller att det var! Det blev både ett och annat (eller 7) stopp till innan jag var framme.

Första svängen med "fyllhundarna" fortsatte med nödvändiga stop regelbundet efter vägen, jag klarade mig tur nog genom stan! (Den turen hade jag inte andra svängen då det blev att kräkas vid ett rödljus, och när det blev grönt körde jag in till kanten! )

Nu i efterhand har jag tänkt att jag  var jäkligt duktig på att köra med magsjuka- Vid varje stop, stängde jag av helljuset, drog ur växeln och satte på varningsblinkersen innan jag hoppade ur bilen.. Vem fan hinner tänka på det då?? Jag tydligen..

Men andra ord så kunde mitt nya år väl kunnat börja lite trevligare. Hade varit så kul att kunna surra lite med mina medresennärer.

Få ta igen det senare!
Nu mår jag dåt myyycket bättre. Hoppas bara jag inte smittat någon med mina gott-nytt-år-kramar!

Huuj..

Kommentarer
Postat av: Ylva

Haha starkt jobbat :)

2009-01-03 @ 19:09:16
URL: http://ylvawennberg.blogg.se/
Postat av: Mallan Ballan

Jag tycker verkligen syyynd om dig...men jag höll på att "pi my pants" av skratt då du berättade de här...målade upp bilden för mitt inre

Va fan ska bilisterna ha tänkt...skrattar



Jaa stackars dig...men de blev juh en bra utrensning sådär i början av året...Ut med de gamla - in med de nya!

hihi

2009-01-14 @ 15:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0