kul fredag..

Nja, det kan jag väl ändå inte påstå!? Jobbet har flutit på bra i veckan. Älskar när det är mycket att göra- dagarna går myycket fortare då!
Efter jobbet cyklade jag direkt till stallet och red. Och under mina två år så har jag aldrig upplevt en så underbar ridtur som det var idag!! Hon var så mjuk, avslappnad, lydig.. You name it!!
ÅÅ de dagarna är allför få..

Måste medge att jag rider ju  som säker många andra hoppryttare på tok för lite dressyr! Hon är ju genomriden såklart, väldigt lydig osv osv. Men vilken skillnad det var idag.. Red för Pia Lundmark härom veckan, hon grälade lite på mig om att jag ständigt måste göra halvhalter på halvhalter. Och visst min häst gör bra halter, men nu har jag nött och nött på dessa halvhalter som tränare tjatar om hela tiden och nu har de verkligen gett resultat (skämmes på mig att jag är så trångbodd i hjärnan)

Jag fick verkligen en "aha"-upplevelse!

Glad i hågen åkte jag hem och skulle plocka ur det sista ur min lägenhet. (går väl på någon timme tänkte jag) Jo pyttsan!
Nu kl 23.00 är jag precis färdig, och jag började typ 17.00!
Jag hade verkligen inte mycket, bara i en liten etta, hur mycket kan det möjligtvis rymmas?!
EN HEL DEL, KAN JAG LOVA!!

Jag är helt slut i kroppen och trött som tusan! Så jag har tokskrattat hela kvällen,
ni vet- sådär "super-trött-så-jag-vill-gråta-skratt".. Och Åke fick jag med mig, vi skrattade som två småungar och höll på att tappa möblemanget i backen flera gånger!

Nu ska jag hoppa i säng, läsa slutet på Mia Erikssons "Mias systrar" Sen ska jag äntligen börja läsa Sanningen om GÖMDA. Blev så insatt i böckerna så jag var tvungen att köpa den boken, och innan JAG köper en bok....

Evaträning i morgon, känns superkul nu när hon gick så bra idag. I morgon ska jag sätta min teori i praktiken.
Grynet är ju oftad spänd och övertaggad när man ska träna för någon, eller egentligen alltid!! Hon är galen och övertänd jämt!

Så jag tänkte; Försök få ett barn att göra sitt skolarbete innan de lekt. Så i morgon ska jag ut en kortis och rasta henne några timmar innan träningen.. Bara i låg form, trav och galopp. Så kanske man kan komma till ridning lite snabbare!
På tävling funkar det ju, hon går ju ALLTID bäst andra klassen..

Jag tror det blir bulla!! Hörs.. Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0