Buu och Bää!

Idag så studsade min otur mot en vägg och vändes för ett ögonblick. Bilen gick igenom!! Ett år till tills nästa helvetesdag! Jag var så nerös så jag trodde jag skulle kräkas!!
Transporten... Gick också igenom!!!!! Sååå underbart!!1½ år till nästa besiktning, wonderful!
Känner mig så glad för den skullen, jag känner mig så handikappad utan bil och hästtransporten.. Nu ska jag bara betala för mig också, hela kalaet har ju hittills kostat mig ca 4000! Tack för den!

Hoppträningen för Eva kändes riktigt bra i lördags! Jag är faktiskt riktigt nöjd.
Jag red henne på morgonen innan träningen, lugnt bara, ut och långgalopperade tills hon frustade nöjd med sig själv. Tanken var att hon helt enkelt skulle rastas innan sin uppgift på eftermiddagen.
Till min stora fasa var det travbommar till uppvärmningen, jag vet att det borde vara världens lättaste grej men när hon är så spänd så tar hon inte ut steget så travbommar för andra, blir för lilla Grynet galoppstuds! Och tro mig hon ryms verkligen med att hinna sätta ner alla fötter mellan bommarna.

Men nu så krävdes det bara två knaggliga rundor över travbommarna så slappnade hon av sedan. Jag misstänker att om jag inte ridit henne innan så hade jag hållit på än med att försöka få henne att trava över dem.
Synd bara att man inte alltid får möjligheten att rida dem innan.. När man jobbar och allt!

I morgon blire jobb, ja förutom Dooria så blire` hemtjänsten på kvällen, hinner inte rida heller. Tyypiskt..
Men nu måste jag försöka skrapa ihop lite ören så jag kan finansiera mitt ekonomiska fall pga bilen!

Hade ganska snabbt varit på fötter igen om det inte jävlats med lägenheten, jag trodde jag hade den uthyrd men tji fick jag när det blev ett dunder missförstånd och jag nu blir jag tvungen att betala två månadshyror till!

Ja ja, jag får tänka på barnen i africa, eller några andra stackare, jag har det verkligen inte värst- herregud! Jag sitter nu med en bärbar dator i knät framför platt tv:n i vår nya skinngrupp i en varm lägenhet, och gnäller över min egna bil och min egna hästtransport och berättar gladeligen om min lyxhobby.. HRM... Skärpning, jag vet!

Till råga på allt! Måste jag torka min dyyra nakenkatt i röven för han förmår inte tvätta sig själv efter toabesöken!

Jävla översittar kisse!


Kommentarer
Postat av: vera

Var har du flyttat någonstans då ???

2009-01-26 @ 18:20:45
URL: http://mammavera.blogspot.com
Postat av: vera

Var har du flyttat någonstans då ???

2009-01-26 @ 18:20:59
URL: http://mammavera.blogspot.com
Postat av: Blemma

Ha ha lilla Chili Cheese....Inte lätt att se ut som ett ollon:)

2009-01-26 @ 22:45:29
Postat av: Perre

Hihihi chilicheese, ser ut som mycket =)

2009-01-27 @ 05:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0