Sådär i lönetider

Så är allt hektiskt! Man ska ¨gå på banken, och storhandla, och köpa djurfoder och betala räkningar. osv.
Jär ju en "att göra lista" tjej. Så som vilken annan hektiskt dag som helst i mitt liv så skrev jag även en lista idag!

  • Hämta hundkött i V-by
  • Skriva handlingslista (jag skrev alltså ner på en lapp att jag skulle skriva en lapp?!)
  • köpa torrfoder (katt och hund) samt kattsand
  • Dammsuga
  • gå promendad
  • ringa banken
  • ringa vk

Det är som att jag blir lugnare av lappen/listan. Annars snurrar det bara i huvudet- får inte glömma det och det och det!

Nu är det bara att slappna av och titta på listan, så man kan koppla bort hjärnan!

Veckans låt får bli Alicia Dixon- The boy does nothing (huur bra som helst) Just nu iaf, snart har jag lyssnat ihjäl den också!

http://www.youtube.com/watch?v=NHRjOC5Gdmk

Jag har dock grubblat på en sak idag.
Ingen har väl undgått att höra att Kronprinsessan Viktoria och Daniel Westling har förlovat sig. Roligt för dom! Verkligen!
Gillar Kungafamiljen, de intresserar mig.
Vi diskuterade att snart kommer väl barnen också. Då började jag undra..

Det är ju så att den förstfödda blir nästa generations regent. Vad händer om de får ett barn med funktionshinder?

Jag tänker så här:

Om de nu är så känsligt att Daniel är en Vanlig grabb med ett gym från Ockelbo som ska äkta Kronprinsessan, hur reagerar kungligheterna på en framtida regent med funktionshinder! Som ärendet har behandlats nu så hade väl Kungligheterna hoppats på blått blod, någon adlig, felfri snubbe. Bra att Viktoria är så mänsklig att en "vanlig" duger!

Sverige vill ju desperat stå för människor lika värde.. Vilket är en mycket bra vägledning! Där håller jag med till 200%.
Alla människor oavsett, kön, ålder, hudfärd, BMI, handikapp är lika mycket värda!



Det jag undrar är helt enkelt, är den förstfödda näste regent oavsett vad? Okej, om de blir omyndigförklarad, Men det finns ju många olika faktorer, förlossningsskador, osv. Det kan hända vem som helst, så det är verkligheten!
Men om de får ett barn och råka ut för problem på förlossningen och barnet får t ec en cp-skada, De har ju fortfarande samma iq som vem som helst! Men hur reagerar Hovet och Sverige på det?

Det finns ju inget som tyder på att det skulle bli så, men allt kan ju hända! De är ju inte mindre mänskliga än oss "vanliga"

Skriv gärna kommentarer till min konstiga fundering.. Vad tycker ni? vad tror ni? Hur reagerar Sverige? Hur SKA vi reagera? Vill gärna ha respons på detta!

Denna fundering har väl aldrig varit på tapeten förut, det har väl inte hänt vad jag vet?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jodå, jag rider. Har blivit med nordsvensk! (Det trodde jag inte) Men han är superfin och har mkt o ge! Om du läser mer i min blogg finns det en bild på honom.

Camilla tog vi ju bort för flera år sedan. Saknar henne så enormt.. Vad har du för häst? =)

2009-02-26 @ 08:18:54
URL: http://plumpis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om det skulle bli en funktionshindrad prins/prinsessa så blir det intressant att se. Jag tror inte de blir "kron" då men de lär (hoppas jag!) bli lika accepterade ändå. Av en "kron" som så småningom ska ta över så krävs ju att de ska kunna formulera sig och göra sina plikter, så jag tror det blir svårt.. Fast är det enbart ett rörelsehinder tex så är det nog inga problem :)



Btw så är jag också en list-tjej :D

2009-02-26 @ 09:17:13
URL: http://li5a.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej, härligt. Så det går åt rätt håll då med andra ord=)



Jo, jag har uppfödning av Cornish Rex. Min hemsida är www.dendrobiums.se

Du har en nakenkisse va?

2009-02-27 @ 08:18:43
URL: http://plumpis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0