min dag.. fy ..

Ja vad har jag då sysslat med idag?! Jag började med att glämma tmobiltelefonen när jag skulle till jobbet! Paanik! Väl på jobbet hade vi leankurs, höll på att somna av tristess, sen fick vi hemläxa! (Saknar verkligen inte skolan)
Sen brände jag mig på handen när jag skulle ta ur maten ur ugnen vid lunch.

Jag tog cykeln i minus 15 grader och cyklade mot stallet (hade tagit med mig ombyte till jobbet så jag skulle slippa hem innan)
Cyklar omkull och slår knät! ( knäet ser ut som en fotboll!)
Rider en fruktansvärd häst! Hon betedde sig som hon blev jagad av älgar! Mina djärva försök att bara stå upp i sadeln och galoppera tills hun lugnat sig var ingen idé!
Hon hade bara en av sina sämre hjärnspökedagar! Cyklar hem och fryyyyser som en hund! Handskarna hade blivit fuktiga och det var fan inte varmt ute!

När jag har ca 500 meter hem så lägger cykeln av, kedjan sitter som den ska och allt snurrar men inte hjulen när man trampar (säkert något hjullager sa Åke)

Kommer upp vid lägenhetsdörren och ska plocka upp min jacka ur väskan där jag har mina lägenhetsnycklar- JACKAN FINNS INTE I VÄSKAN!

-Den är kvar på jobbet, få se nu.. Klockan är 18.00, ingen finns på jobbet, mitt passerkort ligger i jackan och telefonen i lägenheten, jag kan inte precis ringa någon!!
Jag tror mig veta var chefen bor så jag börjar traska mot hans lägenhet, men hittar inte hans namn på någon av postlådorna, traskar vidare till en annan som jobbar på Dooria som numera bor i en lägenhet som jag en gång bott i, så dit hittar jag ju.
Han är såååklart inte hemma!!
I närheten ligger hemtjänsten lokaler så jag lommar vidare och ringer Åke från hemtjänstens telefon för att höra om han lämnat någon reservnyckel till någon av våra vänner- Såklart inte!
In på hitta.se för att söka igen Chefens telefonnr, hittar det och ringer- han svarar! Vilken lättnad.

Ha ha ha  såå pinsamt men han kommer iaf och hämtar mig och kör mig till jobbet för att plocka ut jackan. Sen kör han mig hem. Det finns änglar ändå!

Om man ska se dagen från den ljusa sidan- så händer allt som möjligtvis kan hända! Hoppas det nöjer sig där så jag kan ha lite flyt för en gångs skull.

Fick dock ett sms idag där mitt bling blingpannband och schabrak kommit från SEGcompany! Äntligen!
Å som jag blev lycklig när jag öppnade paketet. mmm älskar att shoppa!

Om bara Åke hade varit hemma?! Hatar när han har bortavecka, dessutom åker han till sina föräldrar på onsdag så jag ser väl inte till honom förrän söndag!! Tuur jag har katterna, annars hade jag varit mörkrädd, de skrämmer bort spökena!

se bara=)



Chilis mamma skulle verkligen vara bra att ha! Håller späkena borta på 10 mils radie! Men jag tycker hon e så fin, lilla kyckligen!



Väntar fortfarande på att Malin ska få tummer ur.. och lägga upp bilderna från Agnäs! Så jag kan lägga in dem här!

Såå det var min dag,

Dressyrträning i morgon för Kerstin, hoppträning onsdag för Eva.

Jojo det rullar på minsann!

Kommentarer
Postat av: Malin

Men herrguuu männsika - vilken dag! Skulle ha lagt mig ner å grint´för länge sen!



Jaaa vilka vaktkatter du har - skrämmer juh vem som helst du!!!



Ska få "tummen ur" endera dagen! :P



PÖZZ

2009-02-02 @ 23:02:07
Postat av: Anonym

Ha ha eller förlåt ska kanske inte fnissa åt din dag..

Men du det va ju måndag, vad hade du väntat dig.

Personligen så hatar jag måndagar.

Men nu är det gjort, tack och lov.

Tycker dina katter är jättesöta...

Dom hårar ju inte ned i allafall..

Mvh

2009-02-03 @ 09:13:48
Postat av: Anonym

Glömde skriva att det är vxlhäxan på tråden

Sorry

2009-02-03 @ 09:14:29
Postat av: Perre

Hej vxlhäxan=) ha ha ha ja du ett riktigt måndagsexemplar! Men nu är det snart helg, nästan iaf! fort gjort äre fredag!

=)

2009-02-03 @ 21:20:43
Postat av: Perre

Hej vxlhäxan=) ha ha ha ja du ett riktigt måndagsexemplar! Men nu är det snart helg, nästan iaf! fort gjort äre fredag!

=)

2009-02-03 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0