helgen

Har varit händelserik, bråk med mina föräldrar, det är dock ingen ovanlighet, går snart över.
Har haft stalljour hela helgen, tagit in och ut,det har gått bra. Men jag är inte avis på Sara som tar in och ut och byter täcken och tar av och tar på var eviga dag! Vilket jobb, vad tid det tar!

Tur man har bara en! Och att den är inhyrd!

I morse åkte jag till hästarna strax före 9 (de kom ju in rätt sent!) Tog ut dem mockade och gjorde klart stallet, sen red jag ut en sväng på Grynet. Första gången sen equiterapeuten kollat igenom henne. Hon kändes starka i kroppen och fräsch, lite överskottsenergi så matte fick jobba lite också! Men superfin när hon började slappna av! Fina fina underbart roliga häst!

Ibland är hon helt underbar! Som idag.
Åkte sen iväg och red Pelle, Han var pigg och kry han också! Saknar Ponnyåren! De få jag fick, räcker inte! =)
Tur jag tar igen lite nu.
Åkte hem och skulle fira ut helgen med Åke så vi gjorde en ananaspaj! Den är ju bara för underbar!!
pajen i väntan på ugnen!

Ananaspaj

Ingredienser
Portioner: 6-8

150 g smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
2 dl lätt crème fraiche (eller crème fraiche)
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
500 g krossad ananas

Gör så här
Blanda samman smör, socker, vetemjöl och bakpulver till en deg i matberedare. Tryck ut i en pajform, ca 24 cm i diameter.

Rör ihop ägget, lättcrème fraiche eller crème fraiche, socker och vaniljsocker. Blanda i avrunnen, krossad ananas.

Häll fyllningen i pajformen. Grädda i 175°C i mitten av ugnen i ca 40 minuter.

Servera pajen något avsvalnad med vaniljglass eller lättvispad grädde. Kanske med lite rom i.

(receptet är hämtat från Växelhäxans blogg! se länk till vänster för mer underbara recept)

Sen till dagens höjdpunkt! Vårat lilla skötebarn skulle komma hem igen!
Det har varit så tomt utan henne!


Så jag och Simon som gjorde mig sällskap i bilen åkte till normaling för att hämta henne! Älskade hund!
Nenji..




Blev en löprunda runt nyby ikväll också-hurtbulle som jag är, måste bara se till att hålla detta nu!
i Morgon blire lungt, jobbet, gå hem och hämta Nenji som får följa til stallet, en ridtur ska vi se till att det blir också.
Dressyrträning på tisdag för Tell, Klockan 5 med Pedro och halv 7 med Grynet.

Hej från mig så länge!


Kommentarer
Postat av: Emelie med familj

Hejsan!! Ågh vad fin hon är Nenji ;) Jättelik sin mamma är hon :)

2009-02-23 @ 13:19:13
URL: http://trollstugan.bloggagratis.se/
Postat av: Pernilla Andersson

vad kul! Har ni kvar henne?? vcore roligt att se henne någon gång =)

2009-02-24 @ 14:12:54
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: Emelie med familj

Nej vi har inte kvar henne, hon bor numera i östersund hos en kille som tränar mycket med henne.. Men jag kan skicka lite bilder till dig om du vill :)

Kram och ha det så bra.

2009-02-24 @ 18:15:48
URL: http://trollstugan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0