Helgen har börjat bra!

Ja sannerligen. Helgen har börjat fantastiskt!
Bra dag på jobbet, vi på Dooria kan inte stava till lågkonjunktur!

Efter jobbet tog jag och Nenji en promenad till stallet, jag red Grynet med vovven på släptåg!  Underbara hund som man kan ha med sig nästan vart som helst!
Grynet var laddad efter att ha vilat en dag. Efter ridturen promenerade vi hem iegn, hurtbullar som vi var! 

Och när man talar om trollen!

Det kom på tal igår hur roligt det skulle vara att prova rida för Micke Schultz! Sagt och snart gjort.. En reservplats lyste med sin närvaro upp min sena torsdagkväll. Ska bli spännande, men lite orolig är jag nog allt eftersom Grynet inte gillar Hippo (som matte). VILKEN anläggning!
Men min skönhet på fyra ben, tycker inte om den, spänd och stirrig så fort man är där. Gick som sagt inte bra sist heller när jag red för KM.
Jag skulle få rida i morgon bitti, så himla perfekt när jag ändå hade tänkt åka in och hoppa på kvällen på Malmen!

När jag ändå skriver om  min hästliga vän, kan jag passa på att kungöra vår tvåårs dag! Samma datum för två år sedan hade jag magont av nervositet, klockan halv fyra på natten klev hon ut på stallbacken på hippologum, en liten travare med halsen åt fel håll! Så såg jag på henne. Men vad tusan! Fem tusen kunde hon väl vara värd!? Jo tji fick jag!

Har skrivit min tävlingsplanering nu också. Ska skicka iväg den till Katta i morgon eftermiddag, då har jag nog en stund över.
Ska ju in till stan efter jag kört hem hästen. Ska handla lite kattmöbler, gå in på rusta och köpa stallskor till nästa vinter! Nu jävlar vägrar jag frysa om fötterna en vinter till! Jag ska köpa dem för stora, så jag får in massa sockar!

Var på bio ikväll  med Åke, Män som hatar kvinnor. Helt suverän! Det absolut bästa film jag sett på länge! Kan varmt rekomendera den.
Det är få filmer där jag vill gå ut ur biosalongen och kräkas för att jag blir så illa berörd. Suveränt spelat, mycket väl tilltänkta karaktärer, Den hamnar bland de topp 5 av alla filmer jag sett!

Nu ska jag nanna kudde, upp tidigt i morgon. Natti natti..



Kommentarer
Postat av: Malin

ofta du bara föpte henne för 5000kr? :O

hon är ju superfin :) varför så billig? :P

2009-02-27 @ 23:05:48
Postat av: Pernilla

till Malin, Jajjemen! jag köpte henne för fem tusen svenska kronor,, vill du se kvittot =)

2009-02-28 @ 17:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0