lördag

Uppe relativt tidigt med tanke på mitt sömnbehov! Åt frukost i lugn och ro och var i stallet halv 10..
Red en helt crazy Amigo! Han fick vinterskor på sig i fredags. Så han är inte riden på flera veckor.. Han bockade och busade och pep!

Cerio fick också komma ut en sväng.. En kortis, checkade av styrningen i alla gångarter. Det är ju toppen med alla rundbalar på åkern (elefanttamponger som de visst kallas). Bra att ha som koner att styra runt!

Sen till Lillan.. Hon var verkligen orastad, nu är hon nyskodd och hon tyckte att det var hysteriskt kul att komma ut.. Det är så roligt med henne nu när man kan "skåla ur henne" på volten. Det känns som att då först är man igång med ridningen på riktigt!

Hilma skulle också få komma ut, men hon får samla krafterna till i morgon istället.. Skulle tro att hon är rätt trött i huvudet efter gårdagens äventyr.

Julshowen på Malmen bjöd på många skratt.. Bäst enligt mig var kändishoppningen och höjdhoppningen!
Men fasen vad tråkig publiken var- i alla fall på vår sida av läktaren.. Det var jag och Magdalena som försökte tjoa.. Men förr i tiden skrek ju alla av förtjusning och ville heja på ekipagen. Men nu satt alla så himla tysta! Skärpning!!

Nu till min efterlängtade överraskning som Åke hade planerat för oss.. Middag i stan och bio- luftslottet som sprängdes! Kommer bli kanoners.. Jag har då bästkarl´n!

Till sist så försökte jag bara lite tidigare i eftermiddag förklara för Åke att man faktiskt kan bli anmäld för förargelseväckande beteende!
Han har varit och jagat, och kom hem med en hare, som måste hänga några dagar. Den har han hängt på vår balkong där vi bor- ganska centralt!


Detta är Stampe.. Han är inte så söt längre..

Kommentarer
Postat av: maddan

men huvva!! vilken otrevlig utsikt :)

2009-12-14 @ 11:54:55
Postat av: Pernilla

ja jag håller med!!

2009-12-14 @ 12:00:35
URL: http://primadonnna.blogg.se/
Postat av: Fia

mäh! vi tjoade o ropade ju också!

2009-12-16 @ 00:48:04
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0