julklappar

Varför all denna hysteri när det kommer till julklappar. Det medför bara bytta pengar och dåligt samvete.. Jag ska förklara..
I vår familj (Åkes familj som jag så gärna firar jul med) är vi på tok för många för att kunna köpa julklappar till alla. Man har inte råd att köpa det där riktigt fina!! Och vad är det för ide att köpa nåt billigt skit som ändå ingen vill ha?

Så därför har vi en hemlig Julkompis. Huuur bra som helst.. Självklart får barnen alla de möjliga julklappar! Men vi vuxna lottar varje sommar, och man får en speciell person i familjen man ska köpa julklappar till för ett överenskommet belopp.
Sen gissar man vem man fått det från. Roligt!

Sen har jag och mina vänner kommit överens (trodde jag) om att vi inte heller skulle byta julklappar. Det är väl roligare om vi går ut tillsammans och bränner pengarna ihop? Middag, bio, krogen??!

Men nu kom Simon med en gåva (eftersom han inte skulle ge en julklapp) Denna har jag inte öppnat än. Och Emma hade lite julklappar till oss. "Inget märkvärdigt"- sa hon!

Men jag fick en jättefingrimma och en tillhörande grimskaft och ett tjockt vintertäcke med hals till Cerio!!
(Inget MÄRKVÄRDIGT- sa hon!? HRM!!) Och godis såklart!

Jag visste ju när jag åkte till Malmby där Miggo, Simon och Emma väntade att de hade julklappar så jag tänkte att jag skulle göra en liten rolig grej.. Jag gick in och köpte miniplopp-godisar. Och slog in i små pluttiga paket. EFTERSOM DET INTE SKULLE VARA SÅ MÄRKVÄRDIGT!

Kontentan av det hela var att jag gav dem ploppgodisar för 2,80kr/st och jag fick en grimma, gramskaft och ett vintertäcke med hals till min häst! PIIINSAMT!!

Det är inte roligt med julklappar för nu får jag gå med mitt dåliga samvete för att jag är tydligen den snålaste personen i världen!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag känner igen de där.. vi är också en hel del folk i familjen och vi har inget "system" så de är bara att glatt handla vidare. Men ändå mysigt på nått sätt:D

2009-12-21 @ 23:47:12
URL: http://matilly.bloggplatsen.se/
Postat av: keÅ

Snåla inte på mig bara.

2009-12-21 @ 23:59:08
Postat av: Anonym

Matilda.. Jag fattar inte att ni inte blir ruinerad??

Keå- jag snålar aldrig på dig!!

2009-12-22 @ 10:58:13
Postat av: Fia

har inget system heller det åste inte vara dyrt, det måste inte vara skräp heller bara för det. det är ju omtanken och att det passar den som skall få det som är det viktigaste! men visst det finns en i min närhet som räknar om h*n gått plus elle rminus varje år och det är skitjobbigt.

2009-12-24 @ 00:27:39
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0