hemma

Äntligen! Borta mycket bra.. Men hemma bäst!

Sov till 10. Cyklade till stallet. INTE så bra idé!! Höll på att få smaka snö flertaliga gånger.
Ville premiärrida i mina ny stövlar! De var helt underbara. Fick väldigt bra fäste, vilket inte är helt fel när man rider unghäst.



Cerio hade "bus" i ögonen efter några dagars vila! Men den hästen förvånar mig varje dag..
Red runt lite på en stor åker. Väldigt okomplicerad liten kille där jag travade och styrde runt i serpentiner. Sen var det bara att sätta sig ner och fatta galopp.
Och precis som han aldrig gjort annat fattade han rätt galopp, i båda varven. Och det kan jag då säga- vilka behagliga gångarter han har. Stor trav och stor rund galopp. Min toppenfina kille!

 Vidare till nästa stall. Linade Hilma på åkern. Bockade och skuttade som besatt. Roligt att se!
Sedan blev det uteritt för hennes del. Skötte sig jättebra. Vi red hela "mickes väg" Travade in och galopp hemåt! Hon känns fin och balanserad. Passade på att frisera henne också efteråt. Blev lite kort, men det växer ut!

Hoppas kunna åka in med båda i veckan, och rida lite i ridhuset..


Bjuder på lite skånebilder.


5 dec. Snart Jul. Och gröna ängar i skåneland!


Världens finaste Bugsy! Bugge följde med på flyingedagarna. Maths och Mattias vovve.

finfrillan.

View from the top!

Jag och Orneta skrittade ut en sväng i Sjörup utanför ystad. Av havet att döma, är vi absolut längst ner i hela sverige! Underbart vilken utsikt!

 Fina lilla häst.. Underbara skåne..



Kommentarer
Postat av: Fia

jag gillart! alltid gillat skåne, altid gillat hästar! =) kul det går så bra med Cerio!!!

2009-12-07 @ 20:06:20
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0