plockepinn

rörigt i min hjärna just nu, men när är det inte fullt i den bollen?

Pga av det kalla vädret har Grynet fått en tidigt höstperiod. Kul tjej-not!
I förrgår trodde jag hon skulle slå över när hon reste sig, dessutom försökte hon bita mig i boxen sen. Vresig som en gammal nucka blir hon, och den värsta att rida, sticker med mig i skogen, sparkar bakut, spänd (mer än vanligt)! Men det känns som hon borde växa ifrån det?
Ska till Umeå i morgon och köpa B-vitamin så det kanske går över lite snabbare för henne, stackaren!

Evaträning idag! Veckans höjdpunkt! Börjat joxa med min skänkel nu för att kanske få till min sits. Har nu hört flera som sagt att man ska binda ett snöre från stigbygeln till sadelgjorden som hjälper till att hålla skänkeln på plats när man har en häst som hoppar en ur sadeln. (Eller om man bara har taskig balans)

Har även hört att man INTE ska göra detta då det blir svårt att rida utan den sen- Men det återstår ju att se, kan inte hålla på att flaxa runt så mycket nu när hinderna blivit lite högre för oss. Vill kunna sitta kvar tills efter mållinjen!

Har fullt förtroende för Eva, hon hjälper mig säkert.
Jag skuttade lite igår på banan, red några lydnadövningar bara, men shit vad läskigt det var! HELA min sits förändras ju.. Konstig känsla- men på slutet när jag vant mig kändes det riktigt bra faktiskt, (jag var i balans hela tiden) vet dock inte hur jag ska göra på tävlingen! Beror helt på hur det går idag!

Den oerhört spännande fortsättningen kommer inom kort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0